تأکید رئیس قوه قضائیه بر مدیریت مصرف و توزیع عادلانه آب

رئیس قوه قضائیه در سفر به چهارمحال و بختیاری بر مدیریت مصرف و توزیع عادلانه آب تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در شانزدهمین سفر استانی ظهر امروز در نشست با نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری بر لزوم مدیریت مصرف و توزیع عادلانه آب  تأکید کرد.

او در این نشست گفت: تمامی صحبت های مسئولین و کشاورزان شنید شده و همت کشاورزان و مردم و دامداران قابل تقدیر است.

رئیسی افزود: این استان به لطف الهی از نعمت های بسیاری برخوردار است که باید آن ها بشناسیم و به صورت بهینه استفاده کنیم.

او افزود: مسئله این است که آیا به اندازه نیاز در این منطقه منابع آبی وجود دارد یا نه؟ طبق گزارش اعلام شده ۶ میلیارد آب این استان به ۳ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


رئیسی یادآور شد: این کاهش تأثیرات خود را بر روی زندگی مردم خواهد گذاشت و نکته مهم این است که باید در مصرف آب مدیریت شود، اینکه میزان موجودی آب فعلی چقدر است و چه میزان نیاز به آب وجود دارد.

او ادامه داد: اگر منابع آب به اندازه نیاز باشد که مشکلی وجود ندارد اگر به اندازه نیست باید تامین شود و اولویت مربوط به آب شرب است مسئله ای مهمتر از آب شرب نیست.

رئیسی افزود: باید تصمیمات با توجه به نیازها اتخاذ شود، هر شهر یا روستا نیاز به آب دارد و باید بررسی شود که آب مورد نیازش از کجا تامین شود، باید مدیریت بر مصرف آب داشته باشیم و زمینه را برای افزایش منابع آبی فراهم کنیم.

او اضافه کرد: تصمیمات شورای عالی آب باید عادلانه باشد تا حق کسی ضایع نشود، وقتی در منطقه‌ای با کاهش آب مواجه می‌شویم باید از کشت محصولات پر آب بر جلوگیری کنیم و اولویت را به آب شرب بدهیم.

رئیسی در پایان گفت: موارد مطرح شده در نشست امروز را در شورای عالی آب دنبال خواهیم کرد و محصول و نتیجه آن را منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.