اسلام؛ نوری که با فوت دشمنان خاموش نمی‌شود

کافران با توهین به پیامبر و قرآن می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند اما این نور خاموش شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  اینجا مصلای بیت المقدس اراک، در این مقطع زمانی که تردد‌ها و تجمع‌ها از ترس بیماری کرونا کم شده، جمعیتی را می‌بینی که در حیاط مصلا  جمع شده اند و با تجهیزات بهداشتی و رعایت فاصله در کنار هم ایستاده اند.

جمعیت متفاوت و متنوع از بزرگ و کوچک گرفته تا زن و مرد و پیر و جوان و بچه حضور دارند تابلو‌هایی در دست دارند، روی این تابلو‌ها نوشته یا رسول الله، ما تا آخر ایساده ایم، مرگ برآمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل، عکس‌های رهبری هم در دستان حاضران زیاد به چشم می‌خورد.

 

فریاد محکومیت دشمنان قرآن و پیامبر اسلام در استان مرکزی

مثل همیشه سوال‌های اساسی در ذهنم خطور می‌کند. این‌ها که هستند؟ اینجا چه می‌کنند؟ چرا آمده اند؟ میخواهند چه کار کنند؟

حتما منتظر شروع یک مراسم هستند، اما چه مراسمی؟ ناگهان مراسم طوفانی شروع می‌شود فردی پشت بلندگو فریاد می‌زند "جسارت و اهانت دو حربه دشمن است" و جمعیت با فریاد خشم آلودهمان را تکرار می‌کنند، خدایا اینجا چه خبر است من که گیج شده ام، جسارت؟، اهانت؟، حربه؟، دشمن؟ از چه می‌گویند و چرا اینقدر عصبانی؟

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

هنوز این سوالات در ذهنم دور می‌زند که دوباره بلندگو فریاد می‌زند" آمریکا، اسرائیل، دشمن قرآن و دین " علامت سوال‌ها بیشتر می‌شود؟

به سراغ حاضران می‌روم سوال‌هایی که برایم پیش آمده را می‌پرسم منظور از این شعار‌ها چیست، یکی از حاضران می‌گوید مگر خبر نداری؟ می‌پرسم چه خبری؟ می‌گوید اهانت به  ساحت پیامبر مکرم اسلام و قرآن، در فکر فرو می‌روم مگر اسلام دومین دین بزرگ جهان نیست؟ مگر دومین دین بزرگ دنیا نیست؟ پس چرا و چگونه کسی جرات کرده به پیامبر و کتاب مقدس مسلمانان اهانت کند؟

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

یکی از خانم‌های حاضران می‌گوید: هرکس به پدرش اهانت شود عصبانی و ناراحت می‌شود و پدر اسلام و مسلمانان حضرت محمد (ص) هستند؛ ما امروز به این دلیل جمع شدیم که به پدرمان توهین شده و آمده ایم بگوییم هیچ‌گونه اهانتی را به ساحت پیامبر قبول نمی‌کنیم و در برابر دشمنان هتاک ساکت نمی‌نشینیم.

آقایی حدود ۴۰ ساله می‌گوید: با تمام توان از شعائر دینی مان دفاع خواهیم کرد و به هیچ عنوان به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که شعائر دینی اسلام را زیر سوال ببرند.

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست


بیشتر بخوانید:


 خانمی هم که خیلی منقلب شده و ناراحت بود گفت: حتی اگر لازم باشد خودم با دست خالی با مسئولان روزنامه شالی عبدو می‌جنگم.

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

خانمی که بچه هایش را هم با خود همراه آورده می‌گوید: ما مسلمان و در کشور اسلامی هستیم و حضرت رسول الله پیامبرماست در این تجمع حضور پیدا کنم و با فرزندانم آمدم تا آن‌ها هم شاهد این غیرت دینی باشند و الگو بگیرند و در آینده همچنان راه ارادت به پیامبر اکرم را ادامه دهند.

 آقای حدود بیست ساله هم می‌گوید: آمده ایم تا به گوش جهانیان برسانیم که حمایت از پیامبر اکرم اسلام حمایت از ولایت فقیه است.

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

این خشم مقدس مرا به فکر فرو برد که هر چند سران کشور‌های مسلمان که دومین جمعیت مذهبی دنیا محسوب می‌شوند با مجموع حدود ۲ ملیارد مسلمان طوری عمل کرده اند که دشمن از آن‌ها واهمه ندارد و با بی شرمی و جسارت به پیامبر اسلام و قران کریم توهین می‌کند.

اما ترس غربی‌ها از مسلمانان راسخی مثل مردم ایران و سایر کشور‌های محور مقاومت است که غیرت علوی دارند و نمی‌گذارند این اهانت‌ها بی پاسخ بماند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها بر هوشیاری بیش از پیش مسلمانان جهان تاکید کرد و گفت: باید مواظب عواقب و دست‌های پشت پرده این قبیل جنایات دشمن باشید.

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

بعد از پایان مراسم بیشتر درباره موضوع مطالعه کردم و دریافتم که روز‌های گذشته مجله فکاهی فرانسوی شارلی عبدو با نشر مطلبی درباره حضرت محمد (ص) به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین کرده است.

این مجله در سال ۲۰۱۵ هم با انتشار کاریکاتور حضرت محمد (ص) به ساحت پیامبر رحمت و اسوه اخلاق توهین کرد، اما دولت فرانسه در اعتراض مسلمانان عمل این روزنامه را آزادی بیان دانست.

چراغ اسلام با فوت کافران خاموش نمی‌شود

دولت فرانسه در حالی توهین به پیامبر اسلام که دینی با حدود ۲ میلیارد پیرو در جهان است را آزادی بیان می‌داند که روژه گاردی دانشمند محقق و فیلسوف ساکن این کشور را به دلیل تشکیک علمی درباره هولوکاست به زندان انداخت.

در روز‌های گذشته همچنین آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد موجب اعتراض مسلمانان نسبت به توهین به این کتاب آسمانی و کتاب مقدس مسلمانان شد که مردم شهر مالمو سوئد هم شاهد این اعتراضات بودند.

برای تکمیل تحقیقاتم به سراغ حجت الاسلام دانشی سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی که همزمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم هست رفتم که گفت: امروز مردم انقلابی ما در سراسر کشور این اقدام زشت اروپایی‌ها را در پشت نقاب نخ‌نمای آزادی بیان محکوم کردند.

حجت الاسلام دانشی افزود: مطمئنا اسرائیل پشت این اقدامات از طریق طراحی کاریکاتور و انتشار آن در نشریات فرانسوی و اقدامات اسلام ستیزانه دیگر هست و غیرت مسلمانان جهان را هدف قرار داده اند.

او اضافه کرد: این اقدام از جهتی در چارچوب برنامه‌های اسلام ستیزانه غربی هاست و از جهت دیگر به خیال خودشان سد راه توسعه و ترویج اسلام هستند حال آنکه که پیام‌های جهانی اسلام با فطرت بشریت ارتباط برقرار می‌کند.

نمادی در این تجمع  ذهنم را مشغول کرده بود به فکر فرو رفتم تاریخ  جنگ های صلیبی را که مطالعه کنی  پشقراولان  این جنگ ها   اوباش فرانسوی بودند که جنایت های فراوان کردندتازه متوجه شدم که  احتیاط کشورهای انقلابی و محور  مقاومت در این موارد چیست ،  بله ، اروپایی ها می خواهند برای جلوگیری از گسترش اسلام جهان را به سمت جنگ صلیبی جدید سوق دهند.

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

چراغ اسلام خاموش شدنی نیست

در پایان این آیات سوره جمعه در ذهنم آمد که یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴿۸﴾ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ ﴿۹﴾

خداوند در این آیات سوره جمعه در باره کافران می‌فرماید: مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید (۸) اوست کسى که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هر چند مشرکان را ناخوش آید (۹)

شاعر چه خوش گفت: 

چراغی را كه ایزد برفروزد        هر آنكه پف كند ریشش بسوزد

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.