ترامپ: ضرب الاجل داده شده به نرم افزار چینی تیک تاک تمدید نخواهد شد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ضرب الاجل داده شده به شبکه اجتماعی چینی تیک تاک تمدید نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه آر تی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ضرب الاجل داده شده به شبکه اجتماعی چینی تیک تاک به منظور فروش دارایی هایش در آمریکا را تمدید نخواهد کرد و تأکید کرد باید ظرف چند روز آینده، یک قراردادی برای فروش این دارایی‌ها بسته شود.

ترامپ روز پنجشنبه خطاب به خبرنگاران گفت: ضرب الاجل تعیین شده اصلی تغییر نخواهد کرد.

او همچنین گفت: من ضرب الاجل‌ها را تمدید نمی‌کنم؛ خیر، این (ضرب الاجل) تا ۱۵ سپتامبر است و هیچ تمدیدی برای ضرب الاجل تیک تاک وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: ببینیم چه پیش خواهد آمد. یا (این نرم افزار) بسته خواهد شد و یا ما آن را به فروش می‌رسانیم.
گفتنی است بر پایه فرمان اجرایی مورخ ۶ اوت، کاخ سفید به «بایت دانس» شرکت چینی مالک شبکه اجتماعی «تیک تاک» ۴۵ روز فرصت داد تا دارایی‌های این شبکه در آمریکا را به یک خریدار آمریکایی بفروشد. آمریکا مدعی شده این نرم افزار تهدیدی را برای حریم خصوصی و امنیت ملی در این کشور شکل می‌دهد. هرچند که طبق یک فرمان بعدی، اعلام شده بود انتقال دارایی‌های این شرکت باید تا ۱۲ نوامبر کامل شود، به نظر می‌رسد این شرکت ضرب الاجل را نادیده گرفته است.

همچنین به نظر می‌رسد اظهارات دونالد ترامپ، گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه مقامات آمریکا و شرکت چینی «بایت دانس» گفتگو‌هایی را برای انجام اقدامات احتمالی، به منظور اجازه به این شرکت چینی برای جلوگیری از فروش تمامی دارایی هایش در آمریکا را رد می‌کند.

«تیک تاک» یک شبکه اجتماعی چینی برای اشتراک گذاری ویدئو است که از طریق اپلیکیشن‌های آی‌آواس و اندروید قابل دسترس است و مالکیت آن را شرکت «بایت دانس» در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار