کدخدایی در بخش خبری ساعت ۱۳:

تاکنون شکایتِ تأثیرگذار در انتخابات گزارش نشده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه تاکنون شکایت خاص تأثیرگذار بر روند انتخابات نرسیده است، اما پس از انتخابات نتیجه‌های بررسی گزارش‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در بخش خبری ساعت ۱۳ گفت: در این دوره از انتخابات دو روش ثبت شکایت وجود دارد؛ سامانه نظارت آنلاین (سنا) به صورت آزمایشی و برخط شکایت و گزارش‌های رسیده را بررسی می‌کند که البته همکاران ما برخی شکایت‌های اولیه واصل شده  را بررسی می‌کنند. همچنین سامانه مردم ناظر هم گزارش ها را دریافت می‌کند.

او افزود: ۱۴ گروه از ستاد مرکزی در قالب تیم‌های سه نفره بازرسی به محل‌های رأی گیری اعزام شده‌اند و ۱۰ گروه از استان‌ها هم در مراکز مستقر هستند تا وضعیت را رصد ‌کنند.

کدخدایی تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون شکایت خاص تأثیرگذار بر روند انتخابات نرسیده است، اما پس از انتخابات نتیجه‌های بررسی گزارش‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: معمولاً داوطلبانی در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت می کنند که حد نصاب آنها کم تر از ۲۰ درصد بوده است و در این مرحله باید از بین دو برابر نامزدها انتخاب شوند. همچنین ۶ نفر دیگر که فرصت شرکت در انتخابات را نداشته‌اند، در انتخابات ۱۴۰۰ تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار