کتاب مسیر گشایش به چاپ رسید

کتاب مسیر گشایش با رویکرد آثار دعا در زندگی منتظران به قلم محمد مؤیدی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کتاب مسیر گشایش (کارکرد و آثار دعا به امام زمان(عج) در زندگی منتظران) تألیف محمد مؤیدی به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شد.

امام صادق علیه السلام درباره دعا و اهمیت آن فرمودند: بر شما باد به (ملازمت) دعا، زیرا با هیچ چیز مانند آن به خدا نزدیک نشوید.

تاریخ ادعیه مهدوی به دوران حضور اهل بیت (ع) برمی گردد. توجه ائمه معصومین (ع) به امام عصر و توجه دادن شیعه به رسیدن آن دوران و ترغیب شیعیان به سوی امام عصر خود زمینه ساز دعا برای رسیدن آن دوران بوده است.

مرحوم کلینی در این باره چنین می‌آورد: زراره می‌گوید: شنیدم که امام صادق (ع) فرمودند: برای امام عصر قبل از قیامش، غیبتی است… به ایشان گفتم: فدایت شوم اگر آن زمان را درک کنم چه عملی را انجام دهم؟ امام فرمودند:‌ای زراره! اگر آن زمان را درک کردی این گونه دعا کن؛ اللهم عرفتی نفسک…» (کافی، ج ۱، ص ۳۳۷)

دعا برای امام عصر علیه السلام یکی از مسائل مورد اهتمام و توجه اهل بیت علیهم السلام بوده است. دعا‌های مختلفی که برای زمان‌های خاص در طول سال و نیز مکان‌های خاص برای آن حضرت وارد شده بیانگر آثار بسیار مهم و ارزشمندی است که این دعا‌ها در زندگی معنوی و مادی و نیز ابعاد اندیشه‌ای و معرفتی انسان به دنبال دارد.

 این کتاب در بخش های اهمیت دعا در آیات و روایات،اهمیت دعا به امام زمان علیه السلام در معارف دینی،اهمیت دعا به امام زمان علیه السلام در نگاه اهل بیت‌علیه السلام،شرایط دعا به امام زمان علیه السلام،آثار معرفتی و شناختی دعا به امام زمان علیه السلام،آثار عاطفی و احساسی دعا به امام زمان علیه السلام و آثار کنشی و رفتاری دعا به امام زمان علیه السلام تالیف شده  است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با شماره‌های ۰۲۵۳۷۸۴۱۱۳۰ و ۰۲۵۳۷۸۴۱۱۳۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.