افتتاح مرکز توسعه و نوآوری تعاون در پارک علم و فناوری کرمانشاه

مرکز توسعه و نوآوری تعاون استان کرمانشاه، همزمان با هفته تعاون در محل پارک علم و فناوری این استان افتتاح شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه مرکز توسعه و نوآوری تعاون استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی آن که در قالب تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شکل گرفته، اظهار کرد: تمام افرادی که صاحب ایده‌های کسب و کار در حوزه تعاونی‌ها هستند و یا تعاونی‌هایی که قصد دارند محصولات و واحد خود را با دید نوآوری و فناوری توسعه دهند، می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

او افزود: حتی برای افراد صاحب ایده که ایده آن‌ها شرایط کافی نوآورانه را نداشته باشد نیز مشاوره‌هایی برای تکمیل، توسعه و یا حتی تغییرات ایده در نظر گرفته شده است.

 آزادی با بیان اینکه ایده‌های فناورانه که به این مرکز می‌آیند نیز بعد از تایید اولیه وارد فرآیند توسعه‌ای و راه‌اندازی کسب و کار می‌شوند، تاکید کرد: این ایده‌ها نیز از لحاظ امکانات، محل استقرار، منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد و تثبیت کسب و کار مورد حمایت هستند.

تعاون، بخش‌ بزرگ اقتصاد کشور

در ادامه هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تعاون به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ اقتصاد کشور و استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: واحد‌های مختلفی در زمینه‌های متنوع در این بخش مشغول به کار هستند.

حاتمی تصریح کرد: یکی از ملزومات حوزه تعاون، تزریق روحیه فناورانه به این بخش است و توجه به نوآوری در فعالیت‌های تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ایجاد مرکز توسعه و نوآوری تعاون را یکی از حلقه‌هایی دانست که می‌تواند به تکمیل اکوسیستم فعالیت‌های دانش بنیان در استان کمک کند و افزود: در کنار این موضوع باید تعداد شتابنده‌های استان را افزایش دهیم و حتی برای تخصصی شدن فعالیت آن‌ها تلاش کنیم.

حاتمی تاکید کرد: به علاوه باید تلاش کنیم جوانان تحصیل کرده، صاحب ایده و خلاق بتوانند ایده‌های خود را پرورش دهند و ما نیز آموزش‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. قطعاً خروجی این روند ایجاد ثروت، اشتغال و توسعه اقتصادی خواهد شد.

حسن عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره راه‌اندازی مرکز توسعه و نوآوری تعاون کرمانشاه، افزود: این مرکز در قالب یک تعاونی و به صورت همزمان در هفت استان دیگر کشور و به مناسبت هفته تعاون راه‌اندازی شد.

او هدف از تاسیس این مرکز را کمک به ۳۱۵۰ تعاونی موجود استان کرمانشاه در زمینه برندسازی، بازاریابی، فناوری اطلاعات دانست تا بتوانند به شتاب و بلوغ کافی برسند.

عزیزی اعتبار هزینه شده برای ایجاد این مرکز را نیز بالغ بر دو میلیارد ریال برآورد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار