مجموعه داستان «سطر‌هایی که تبرئه نمی‌شوند» توزیع و پخش شد

چاپ دوم مجموعه داستان «سطر‌هایی که تبرئه نمی‌شوند» نوشته «مرتضی حاتمی» به نفع کودکان و نوجوانان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب توزیع و پخش شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حاتمی نویسنده کتاب با اشاره به اینکه چاپ دوم مجموعه داستان با سرمایه‌گذاری نشر «باشور» انجام شده است گفت : سطر‌هایی که تبرئه نمی‌شوند، نخستین مجموعه داستان من در ادبیات بزرگسال است که در سال ۸۲ توسط نشر ژنگ (تهران) در هزار جلد با طرح جلدی از کوروش گِرمِچی به چاپ رسید و در نشریات و مجلات تخصصی ادبی داخل و خارج از کشور نقد و بررسی و معرفی شد.

او گفت : این کتاب از ۹ داستان کوتاه تشکیل شده که در فضایی سوررئال و با تکنیک‌های جریان سیال ذهن با شکست‌های متعدد زمانی نوشته و برگزیده‌ی داستان بازه زمانی سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ است که در آن به موضوعات فلسفی و اجتماعی با نگاهی روان‌کاوانه با حضور نویسنده راوی پرداخته شده و تعدادی از داستان‌ها به نویسندگان کرمانشاهی هم، چون علی اشرف درویشیان، فریبرز ابراهیم‌پور و حسن نجار تقدیم شده است.

نویسنده رمان نوجوان «راز کوچه باغ هفت توت» افزود: چاپ دوم مجموعه داستان سطر‌هایی که تبرئه نمی‌شوند با ویرایش و پرداختی تازه انجام شده و توسط نشر باشور به مدیریت «محمد مرادی نصاری»، در ۵۰۰ جلد و با طرح جلدی از «وحید اسدی نیا»، در ۷۰ صفحه و به قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر و توزیع شده است.

حاتمی افزود: البته قرار بود این کتاب ماه‌ها قبل توسط همین ناشر منتشر شود، که متاسفانه صدور مجوز آن بسیار زمان بر و در نهایت در روز‌های اخیر منتشر و توزیع شد.

او با اشاره به حادثه‌ی زلزله سرپل‌ذهاب گفت: زلزله آبان ۹۶ در شهرستان سرپل‌ذهاب، علاوه بر آسیب‌های جدی فیزیکی گسترده، اثرات بسیار مخربی نیز بر روح و روان کودکان و نوجوانان برجا گذاشت و موجب تغییرات جدی در رفتار و روان آنان شد.

این روزنامه‌نگار کرمانشاهی ادامه داد: راه اندازی و تجهیز کتابخانه‌های خانگی و تقویت محتوایی آن‌ها با کمک اهالی قلم و نویسندگان و فرهنگ دوستان بسیار ضروری است؛ هرچند در این خصوص جوامع هنرمندان و اهالی قلم و رسانه و... تلاش‌هایی موثر در این راستا داشته اند.

حاتمی گفت: به عنوان وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و اجتماعی تصمیم گرفتم تمام حق و حقوق نویسنده این کتاب و فروش آن را در این نوبت چاپ، صرف راه اندازی و تجهیز کتابخانه برای کودکان و نوجوانان عزیز زلزله زده سرپل ذهاب اهدا و تقدیم شود تا احترام و ارادتی باشد به دنیای بزرگ کودکان و نوجوانان هم استانی ام که در این حادثه آسیب جدی دیدند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار