باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ترمز شرکت‌های خودروسازی کشیده می‌شود؟

اگر برای آرام سازی امواج متلاطم بازار خودرو تصمیم قاطعی گرفته نشود، عواقب غیر قابل جبرانی برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

ترمز شرکت‌های خودروسازی کشیده می‌شود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر روزی که می‌گذرد بازار خودرو ملتهب‌تر شده و قیمت‌ها افزایش بیشتری دارند تا جایی که به نظر می‌رسد نابسامانی این بازار به یکی از غده‌های سرطانی اقتصاد ایران تبدیل شده است و اگر برای آرام سازی امواج متلاطم بازار خودرو تصمیم قاطعی گرفته نشود این مساله  می‌تواند عواقب غیرقابل جبرانی برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد، چرا که زمانی یک فرد با سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانست یک تغییر نسبتا محسوس در زندگی خود ایجاد کند و حتی یک ماشین مدل بالا  برای خود تهیه کند، اما در این بخش از تاریخ کشور تنها باید با آن یک پراید بخرد!

مستندات حاکی از آن است که وجود وزارتخانه‌ای بی سکاندار راه را برای موج سواری بیشتر شرکت‌های خودروسازی هموار تر کرده است و این شرکت‌ها  به صورت یک طرفه تنها سود و زیان خود را در نظر گرفته و به باورشان مردم باید مانند یک ربات تابع افزایش قیمت  ناگهانی و هر چند ماه، یک‌بار محصولات آنها باشند. اخیرا نیز شورای رقابت در اقدامی قابل تامل به شرکت‌های خودروساز مجوز افزایش  هر سه ماه یک بار  قیمت خودروی تولیدی خود که کیفیت چندانی هم ندارند را صادر کرده است.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در مصاحبه ای اعلام کرده بود که اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشند باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت میزان تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود،  بنابر این به نظر می‌رسد که شورای رقابت یک چک سفید امضا را در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار داده تا بتوانند هر مبلغی که می‌خواهند به حساب جیب مردم روی آن یادداشت کنند و طبعا  اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت سریعا به مجلس معرفی نشود داستان  قیمت‌های خودرو از این نیز تلخ تر خواهد شد.

آیا مجلس افسار شرکت های خودروسازی را خواهد کشید؟/سرنوشت قیمت خودرو در دست بهارستان نشین ها

نرخ خودرو بر قیمت همه کالاهای مصرفی تاثیرگذار است/ مجلس به افزایش بی رویه قیمت خودرو ورود خواهد کرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  بی ثباتی بازار خودرو و افزایش قیمت  هر چند ماه یک‌بار این محصول مورد نیاز مردم اظهار کرد: افزایش بی رویه قیمت اتومبیل با هدف ایجاد ثبات اقتصادی در کشور کاملا منافات داشته و منطقی نیست و بهتر است آقایان تصمیم گیرنده در ابتدا به عواقب تصمیمات خود بیشتر فکر کنند، چرا که خودرو یک الگو بوده و هرگونه تغییر و نوسان در نرخ آن بر قیمت همه اجناس و کالاهای مصرفی مردم تأثیر می‌گذارد.

 وی  بیان کرد: قیمت خودرو باید هر دو سال یا نهایتا هر یکسال یک‌بار مورد بازنگری قرار گیرد و  بنابراین تصمیمات  شورای رقابت به نابسامانی بازار خودرو دامن می‌زند، قطعا مجلس و کمیسیون صنایع در اولین فرصت به موضوع افزایش بی رویه و زودهنگام قیمت خودرو ورود خواهند کرد.

 همچنین مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو  با باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از اینکه در شرایطی که بازار خودرو دچار تلاطم جدی شده وزارت صمت با سرپرست اداره می‌شود، گفت: قیمت‌ خودرو در سایه عدم نظارت مناسب  روند افزایشی داشته و دولت نیز این بازار را رها کرده است. یکی از مواردی که  دولت باید به آن ورود جدی داشته باشد بحث دلال‌بازی در این بازار است. دست دلالان باید از این بازار کوتاه شود.

 عملکرد شرکت‌های خودروسازی کل صنایع کشور را زیر سوال برده است/ صنعت خودرو به نماد بی کیفیتی محصول ایرانی تبدیل شده است

اکنون به نظر می‌رسد که مجلس با تدوین  و اعلام وصول طرحی تحت عنوان «طرح تحول بازار صنعت خودرو» سعی دارد تا افسار گران فروشی شرکت‌های خودروسازی را کشیده و راه را بر رانت خواران و سوداگران این حوزه سد کند.  البته پیش از این نیز نمایندگان در دوره‌های پیشین پارلمان چنین طرح هایی ارائه کرده بودند که اقبال چندانی نداشتند و نتوانستند بازار خودرو را سامان ببخشند.

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو گفت: به نظر می‌رسد که در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات حوزه خودرو حل شود، البته این امر نیازمند اجرای خوب آن است. متأسفانه صنعت خودرو به نماد بی کیفیتی محصول ایرانی تبدیل شده است و ما مصمم هستیم که این طرز تفکر را تغییر دهیم، چرا که عملکرد شرکت‌های خودروسازی کل صنایع کشور را زیر سوال برده است.

آیا مجلس افسار شرکت های خودروسازی را خواهد کشید؟/سرنوشت قیمت خودرو در دست بهارستان نشین ها

وقتی  کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شود، بازار به هم می‌ریزد/ عرضه خودرو در بازار بورس؟

روح الله ایزد خواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح جدید مجلس  در راستای  تحول در بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر کشور ظرفیت تولید خودرو را دارد، اما به‌دلیل توزیع غیرشفاف این محصول، بازار فروش خودرو دچار آسیب‌های فراوان شده ‌است. وقتی خودرو که یک کالای مصرفی‌ است، به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شود، بازار به هم می‌ریزد و آشفته می‌شود.

ایزدخواه افزود: بر این اساس، طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک، با همکاری اندیشکده‌ها و منتقدان، در مجلس آماده شده است و بعد از اعلام وصول در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است.

وی گفت: مبنای این طرح، اصلاح روش توزیع و فروش خودرو است و این امر با عرضه این محصول در بورس کالا محقق می‌شود. با عملیاتی شدن این موضوع، روش‌های توزیع خودروی صفر به‌غیر از مسیر بورس کالا بسته می‌شود تا خودروسازان نتوانند از درب‌های پشتی، خودرو را به فروش رسانند. با فروش خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضاست که قیمت را تعیین می‌کند و عملاً قیمت‌گذاری دستوری به‌دلیل ناکارآمد بودن حذف می‌شود.

طرح تحول بازار خودرو به تازگی توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود. حالا باید دید که آیا طرح فعلی می‌تواند نسخه شفا بخشی برای صنعت خودرو باشد یا همانند طرح‌های پیشین به فراموشی سپرده خواهد شد. بدیهی است که یکی از مطالبات مردم کاهش قیمت اتومبیل و بازگشت ثبات به بازار آن است و باید دید که نمایندگان مجلس چه دارویی برای درد مزمن گرانی خودرو تجویز خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
مگر ترمز هم داره!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من سال ۹۵ پراید گرفتم ۲۰ تومن خخخخخ . سالی دقیقا ۲۰ میلیون تومن گرون شده. شاید قطعاتش از طلا ساخته شده یا آپشن پرواز کردن خودرو بهش اضافه شده ما خبر نداریم. :)))
Iran (Islamic Republic of)
جوان دنبال تشکیل زندگی
۱۴:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
یادش بخیر انگیزه هر کارم این بود که پول جمع میکنم یه بنز میخ م با ۱۰۰ میلیون الا دقیقا چه انگیزه ای بدم به خودم ⁦:-|⁩


وای خدا اگه تلاش کنم میتونم پراید بخرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اقای شیوا حقوق نجومی خودت چقدر که به فکر مردم بدبخت نیستین شاید تو بتوانی ماشین گران قیمت برای بچت بخریی من کارگر چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
هیچ اراده ای برای کنترل بازار خودرو وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
فقط باید تعرفه گمرگ را بردارند و خودرو با قیمت جهانی وارد کشور کنند تا پراید بشه 10 میلیون و دنبال رقابت و کیفیت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
آقای شیواچرادستوردادی هر3 ماه افزایش بشه خودروچرامگرندیدیدقیمت بازارسرخودگران شده تواین وسط شماهم ازاب گل الودماهی میگرفتی دست شماباخودروسازتویه کاسه است هیچ آدم عاقل دستورچنین افزایشی رادر3ماه نمیداد اگرکسی باشه هرج ومرج کشوررافراگرفته .اگرجلوی هرج ومرج گرفته نشه به والله کشوردرخطراست یهومردم منفجرمیش چون ازحدگذاشته همش حرف حرف شعارشعارازعمل خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
کاش کارگر ها هم همچنین دوست خوبی مثل شورای رقابت داشتن که سه ماه یک بار افزایش دستمزد میگرفتن نه 6 ماه از سال بگذرد با کلی منت دویست تومان حق مسکن رو به زور تصویب کنن براشون که باز هم کفاف زندگی حداقلی رو هم نمیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی ترمز نصب نشده چطوری باید کشیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
چجوریه شرکتهای ماشین سازی معتبر دنیا با اون کیفیت بالا ضرر نمیکنن تازه قسطیم میدن بعد اینا ماشین دهه 80 میلادی دارن میفروشن با قیمت بالا بعد میگن ضرر میدیم اقا ضرر میدین تعطیل کنید از خارج بیاد ب والله دروغگویت دروغ مادر همه گناهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خود شیوا مقصر است. منع خرید بزنید به تولید بسیار بی کیفیت، گران، عامل تامین بوجه و ناراحتی مردم عزیز ایران.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
انقدر گرون کنید که دیگه خریدار نداشته باشه بعد کمکم هر دو شرکت متلاشی میشه هم مجلس هم دولت نمیخواند جلوی گرونی را بگیرند همه دست خودشونه وقتی نظارت نباشه وقتی قانون عمل نشه بدترین دولت با مدیریت غلط دیگه قیمتها لحظه ای میلیونی میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۷:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
آنقدر از این خودرو های بی کیفیت را تولید کرده اند که مشتری ندارد جمعیت کشور به سمت پیری می رود ومشتر ی نیست شهر100هزارنفری بیش از 150هزار خودرو داخلش هست گاهی که مجبورم به شهر بروم از ترافیک وشلوغی حالم بد میشه کارکنان دوشرکت بروند پیتزا بفروشند بهتراست
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقت گل نی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم هرچی مسئوله که خون مردم رو کردن داخل شیشه
Iran (Islamic Republic of)
سهراب نجاری
۱۵:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
ترمزه کارخونها خیلی وقت کشیده شوده پرشیا دویست و بیست میلیون و یا پژو ۴۰۵ صد و هفتاد ملیون چه وضعه اشه متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پراید ۲۶۰ میلیونم میشه صبر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پراید ۲۶۰ میلیونم میشه صبر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ط
۱۴:۲۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مواظب کشیدن ترمز باشید برای ترمز وخودشان مشکل بوجود نیاید آنوقت نمیشه هیچ کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
کسی توان خرید ندارد پول دارها هم اینهارا نمی خرند می ماند دلال وخودروساز که باید با هم معامله کنند پس هرچه می خواهید گران کنید تا ببینیم خودروهای درپارکینگ ماند فروش می رود
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۵:۳۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بیشتر معامله های بازار واسه کسایی که میخدان ماشینشونو عوض کنن پس براشون مهم نیس گرون میفروشن گرونم میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تا پنج سال اینده رو پیش فروش کرده اند .اومزمانکه من نوعی اسم نوشتم یک سوم قیمت الان بود .یعنی شرعا دارن دزدی ازمن میکنن. دقیقا کلاه برداری. ویانوعی سرقت مقتدرانه =مسلحانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
فقط باید نخریم
Canada
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اون زمان یه طوری میگفتن مجلس انقلابی و اصولگرایی تو راهه من فک می کردم ایران می خوان سوئد کنن در حالی از موقعی که این مجلس اومده هم خونه گرون شده هم دلار ترکونده هم ماشین گرون شده. خدا شاهده از همین موقعی که این مجلس اومد قیمت طلا سکه دلار لبنیات و لوازم ساختمانی و ساخت و ساز و سیمان میلگرد و... گرون شده. ظاهراً باید اسم این مجلسو بزاریم مجلس تورم گرانی بدبختی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همش حرف دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اوضاع بدتر از این هم میشه .همه ی مسئولین غقط نگاه می کنن مجلس و وزیر فرقی نداره
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
با این سرعتی که داره خودرو پیش میره اگه یهویی ترمز بکشی چپ میکنه ، بعد نگی نگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
باید واردات خودروهای دست دوم خارجی آزاد بشه تا مردم حق انتخاب داشته باشن این دوتا شرکت هم که انقدر قیمت ماشین بالا بردن که تا صد سال اگه تولید هم نکنن از این دپو هاشون بفروشن اتفاقی نمیوفته کسی هم از پرسنلش نمیخاد اخراج کنه که بهانه هم نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
هههه اینا این کارو کردن که ماشینای چینی با این منتاژای خودشونو ب قیمته بالا بفروشن
Germany
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تا زمانی که وضعیت ارز مشخص نشه داستان همینه
Iran (Islamic Republic of)
Aian
۱۴:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اقتصاد مریض سیاست مریض فرهنگ مریض چاره این مریضیها فقط مرگه مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
لالایی مجلس لالایی مجلس,بخواب ای مجلس بخواب ای مجلس,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تازمانیکه واردات خودروآزادنشوداوضاع ازاین هم بدترخواهدشد.وقتی دولت تصمیم میگیردکه واردات روببنددطبعاانحصاربوجودمیایدوهمین میشودکه همه میبینند.وازدست دولت هیچ کاری برنمیایدهرچقدرهم خودشون روبکشندبازهم بی فایده هست.۴۱سال خوابیدن الان که تحریم هاشدت گرفته اینهابه دنبال اصلاحات هستن.۴۱سال اراذل واوباش روسرکارآوردن وولشون کردن به حال خود والان میخوان یکساله اصلاح بکنن.۸۰سال طول میکشه.واین یعنی بدبختی وفلاکت بیش ازحدمردم ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خیلی دلم میخواد بدونم اونی که منفی داده چه کار ه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اون که منفی داد باباش یکی از دزدهاست
Iran (Islamic Republic of)
رهبر
۰۲:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
کاش میشد هزار لایک داد بهتون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
میریم بیرو خرید براخونه میگیم چرا گرون شده .میگه اقا کجای کاری پراید شده صدتومن ..خودشون رو توجیه میکنن اینجوری
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تا شما بخوایی کاری بکنیین دوتا سه ما ه دیگه گذشته
همین امروز کاری بکنیین فردا دیره بخدا اگه سکان این کشتی بدون ناخدارا به منه شاید بنظرشون کم سواد بدهند بخدا قسم از این آدمای بی لیاقت بهتر راهبری خواهند کرد وزیر صمت ی شبه حرفشو عوض کرد نمیدونم اینا مردم چی دیدن باز کنین اقا جلو رقابتو ،بخدا دیگه ازاین دو شرکت پیت ساز چیزی نمی مونه همه ۸۰ ملیون جمعیت باید تغاص بیکاری این دوشرکتو پس بدن ،حیف این مردم ،بخدا خیلی با شماها راه اومدن ،زحمات این انقلاب روی دوش این مردم بود ،یکشبه شماها به همه جا رسیدین ،فروش خودرو هم سودش ی شبه ۱۰۰ ملیون ماله خودتون کی تا بحال برنده شده دروغ پشت دروغ
Iran (Islamic Republic of)
نکته سنج
۰۲:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
شیرمادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تا شما بخوایی کاری بکنیین دوتا سه ما ه دیگه گذشته
همین امروز کاری بکنیین فردا دیره بخدا اگه سکان این کشتی بدون ناخدارا به منه شاید بنظرشون کم سواد بدهند بخدا قسم از این آدما بهتر راهبری خواهند کرد وزیر صمت ی شبه حرفشو عوض کرد ،بخدا دیگه ازاین دو شرکت پیت ساز چیزی نمی مونه همه ۸۰ ملیون جمعیت باید تغاص بیکاری این دوشرکتو پس بدن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دست همتون توی یه کاسه س
Iran (Islamic Republic of)
نصیرزادمغان گرمی
۱۳:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو در هفت سال گذشته با بی تدبیری مسئولین بیش از10برابر گران کردند باید قیمت خودرو را به سابق برگردانند،مسئولین از یک طرف جلوی واردات خودروهای باکیفیت و ارزان را گرفته اند و از طرفی تولیدات در داخل را کم کرده و یا با مافیابازی در حال احتکار و بازار سیاه درست کردن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تورو خدا نگو عزیزم اینا از هر عیب بری هستند
Iran (Islamic Republic of)
نصیرزادمغان گرمی
۱۳:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو در هفت سال گذشته با بی تدبیری مسئولین بیش از10برابر گران کردند باید قیمت خودرو را به سابق برگردانند،مسئولین از یک طرف جلوی واردات خودروهای باکیفیت و ارزان را گرفته اند و از طرفی تولیدات در داخل را کم کرده و یا با مافیابازی در حال احتکار و بازار سیاه درست کردن هستند تا از طریق گرفتن پول کلان برای حزب خود برای انتخابات بودجه کلان باداورده درست کنند،مسئولین سهم خود را میگیرند و امضای گرانی میزنند خود شخص اقای روحانی چندین بار دستور گرانی خودرو را داد خودروهاییکه ارزش واقعی قیمت انها زیر بیست میلیون تومان است.خدایا خودت به داد ملت برس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مگه آن موقع که وزارت صمت وزیر داشت گرانی و گرانفروشی نداشتیم؟ که حالا افزایش قیمت را به نبود وزیر ربط میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مگه آن موقع که وزارت صمت وزیر داشت گرانی و گرانفروشی نداشتیم؟ که حالا افزایش قیمت را به نبود وزیر ربط میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مگه آن موقع که وزارت صمت وزیر داشت گرانی و گرانفروشی نداشتیم؟ که حالا افزایش قیمت را به نبود وزیر ربط میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
شیوا صد در صد رشوه کلانی از خودردسازها گرفته بابات این افزایش ۳ ماهه و باید محاکمه بشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
شیوا باید مجازات بشه بابت اینکارش
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
عامل همه گرانی ها مردم هستند متاسفانه همه میخوان معامله گر باشند واسه خودشون اندک نفعی میرسه ولی سرمایه میدونه چکار کنه از این بازار درهم ریخته
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
عامل همه گرانی ها مردم هستند متاسفانه همه میخوان معامله گر باشند واسه خودشون اندک نفعی میرسه ولی سرمایه میدونه چکار کنه از این بازار درهم ریخته
Iran (Islamic Republic of)
رجبی
۱۲:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همچین میگید وزیر بیاد درست میشه انگار امیرکبیر می خواد بیاد ! همون وزرای قبلی بودند که کار رو به اینجا کشاندند
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۲:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پایانی برای این قصه نیست !

چرا که نه گوسفندان عاقل میشوند و نه گرگ ها سیر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی منه ایرانی برای خرید خودرو با تکنولوژی 35 سال یش کمترین حق انتخاب رو دارم و اجازه بررسی و مطالعه در مورد کیفیت و قیمت خودرو و همچنین شکایت از تخلفات و معایب خودرو خریداری شده را ندارم . پس بازیچه ای در دست وزارت و خودروساز هستم. که فقط باید چشم و گوش بسته پول بدهم.
Iran (Islamic Republic of)
Habib
۱۲:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خندم میگیره نوشته پیام در حال برسی است ۲۰۰هزارتومان ما میشه یک گونی برنج ۲۰۰هزار افغانی میشود ۶۰ میلیون کلید دست کیه
Iran (Islamic Republic of)
Habib
۱۲:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خندم میگیره نوشته پیام در حال برسی است ۲۰۰هزارتومان ما میشه یک گونی برنج ۲۰۰هزار افغانی میشود ۶۰ میلیون کلید دست کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اقتصاد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
به اقاروح الله میگم اگه بورسی هم بشه خودرو سازا بحد کافی ببورس خودرو نمیدن. باز همین اشو همین کاسه خاهد بود .کسیم جرئت گیردادن بخودرو سازارو نداره .چون همه وزارتخونها سهامدارن.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۱:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بفرمائید بگید که آقای شیوا مگر حقوق کارگرها راهر سه ماه افزایش میدهند که شمامجوزقیمت خودرو راهر سه ماه افزایش میدهید حتما یک منفعتی برای شما داردکه خودروهای بی کیفیت وازرده خارج رابه قیمت بالا بفروشند
United States of America
علی
۱۱:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
توی مملکت قیمت همه چیز مثل خونه و .... متاثر از قیمت خودرو داخلی است.
اگر مشکل خودرو حل نشود مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آمد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تازه جالبش اینجاست بعضی از آقایان میگفتن این مجلس غوغا میکنه البته راست گفته در مهار تورم غوغا شده در ۱۰۰روز این مجلس خودرو بیش از دوبرابر شده سایر اقلام را هم که نگو
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۱:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مردم ماشین ثبت نام نکنید بخدا اینا ماشین تا۴سال دیگم نمیدن من دو سال ثبت نام کردم هر روز میگن معوق هارو تا اخر این ماه میدیم اون ماه میدیم همش دروغ همش..اینا پول مردمو زود میگیرن اما ماشین دادن نمیدن..والله من همون دوسال قبل تو بازار ازاد خریده بودم خیلی ب صرفم بود این همه عذابم نداشت. ماشین تو پارکینگ پر نمیدن تا هر روز گرونتر شه.
ملت بدبختی هستیم کی میخایم بیدارشیم مشخص نیس.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
به مردم میگی ثبت نام نکنن خودت ثبت نام کردی درضمن اینطوری نیست یه ماه دوماه تاخیر دارن چون بنده ۱۲اسفند تحویل گرفنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تو چرا ثبت نام کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
واقعا. میری تخم مرغ بخری مبیبنی گرون شده مپرسی میگن پراید 20 میلیونی شده 100میلیون می خوای تخمرغ 300تومنی نشه 1000 تومن نشه قیمت گزاری همه چیز براساس قیمت خودرو تایین میشه . تورا خدا جمش کنین دیگه خسته شدیم ازهمه چیز.نوامید شدیم . خدایا مارو دریاب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی کشور بدون نظارت اداره بشه همینه،
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۱:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
ببینید اینا همش حرفه
یکم عمل لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
ملت ایران هرگز عمل نخاهد دید عمل بگفتار ازتبعات صداقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اگه روحانی نیاد بگه این شنبه .شاید اوضاع بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی یه سایت مثل دیوار و همراه مکانیک تعیین کننده قیمت باشند معلومه مملکت ب امان خداست شهر بی کلانتر قورباغه هفت تیر کش میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی یه سایت مثل دیوار و همراه مکانیک تعیین کننده قیمت باشند معلومه مملکت ب امان خداست شهر بی کلانتر قورباغه هفت تیر کش میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
آخه چه ربطی به سایتِ دیوار داره گرون شدنه ماشین ؟؟؟؟؟!!!!! خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقشِ ایوان است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خدایش برید تو آرشیو هاتون ببینید چقد اخبار در مورد کاهش قیمت خودرو گذاشتید. ولی الان خودرو صدبرابر افزایش قیمت داشته
Iran (Islamic Republic of)
خودتی
۱۰:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سالهاست گوش ما پر شده از این صحبتهای کارشناسی نمایندگان مجلس، اما در عمل دولتها براحتی با جیب مردم کشورداری کرده اند
نمایندگان مجلس هم اگر حرفی می زنند فقط بخاطر مردم داری هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
ملت این واقعیت گرانی خودرو را کاملا می دانند ان این است که. سهام خودرو مال اقا زاده هاست وگرنه هیچ وقت گران نمی کردند گرانترین حودرو پای خودرو ساز 34 میلیون در می اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پس ازسالها گندزنی این شرکت های خودروسازی حالا بفکرافتاده اند....لطفا آبی به صورتتان بزنیدشایدازخواب بیدارشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اگه خودرو بیاد تو بورس از اینی هم که هست گرونتر میشه
کیه که کنترل کنه
United States of America
حسن
۱۰:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
آزادسازی واردات خودرو خواسته همه ملت هست.عرضه قطره چکانی ظلم به مردم هست.انحصارورانتخواری دردوشرکت مونتاژکار بیدادمیکند.دیگر بس است این حمایت کورکورانه ازاین دوشرکت را تمامش کنید.ممکن است اینها تا قیامت بگن ما زیان میکنیم و از جیب مردم تامین کنند.اینها صورتهای مالی را دستکاری میکنند و ثانیه ای قیمت را افزایش میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بشینین تا ترمز کشیده بشه تا آلان ماه پراید ۱۵۰میلیون خواهی دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
حالا سنار میدیم آش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مسولین تا دیر نشده یه کاری کنین ...کشور داره نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دربهترین کشورها جای خودشونو تهیه کردن. باسرمایه گذاری مطمئن اقازادهاشونم اونجانو منتظر .این منو توئیم که بدبختیارو باید تحمل کنیم تابمیریم. اونا ناراحت ازین وضع نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتي خودروسازا به بهانه يه آي سي چراغ عقب ماشينارو به مردم نميدن و احتكار ميكنن معلومه كه ترمز قيمت ماشين بريده ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
هر وقت ترمز مافیای و رانت یکسری مسئول که ذینفع هستن کشیده شود خودرو درست میشود رئسای قبلی دستگیر شدن خودرو 3 برابر شد مثل سلاطین سکه و دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
یعنی قدرت فکر و اندیشه دلال جماعت بیسواد از مسولین ما بیشتر هستش؟
که نمیتونن جلوی این همه رانت و دلال بازی رو بگیرن...
آقایون مسول بیدار بشید و دست روی دست نزارید،این آشفتگی بازار خودرو که الان به تمامی بازارها تسری پیدا کرده رو کنترل کنید...
شما مسولین توانش رو دارید و ما یک مملکت اسلامی هستیم ،چرا باید عرق ریختن های یه کارگر زحمتکش یا یه کارمند ضعیف و خیلی از مردم کشورمون به جیب دلال جماعت بره...واقعا چرا
لطفا لطفا لطفا پیگیر باشید چون باید در قبال این مسایل پاسخگو باشید در برابر خداوند متعال چون مسولیت قبول کردید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
چون بهترین درامدشون درهمین دلال بازیاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بی کفایتی مدیران سبب شده اشغال خودرو ازادانه بتازد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خودرو ،مسکن ،کار و شغل ،رویاهای زیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پراید 200 ملیونی هم نزدیکه
با این قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام عجب طرح مضحکی البته بیشتر از این هم انتظار نمی رفت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
واردات خودروهای ارزان قیمت رو آزاد کنید . تمام
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
آزاد کنن که دولت ورشکسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۵۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
این فقط یه راه حل داره و اونم اینه کسی این آشغال ها رو نخره یا واردات آزاد بشه (که اون هم باعث میشه کسی این چهار چرخی که به اسم خودرو تولید میشه نخره)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اینجوری که مردم همین ماشین رو باید گرونتر از خوده کارخانه بخرن. این مسلم هست که عرضه کم و تقاضا زیاد و تا این فاصله برداشته بشه حالا حالاها ملت باید ماشین رو حتی بالاتر از این قیمت ها بخرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
از وقتی که این داستان گرانی خودرو شروع شد مجلس هم داره ورود میکنه ولی انگار ورودیش خرابه که نمیتونه ورود کنه درنتیجه خروج میکنه.خخخخخخ .کجایی کاری اگر فکر کردید نمایندگان مجلس کاری براتون میکنن پس خیلی خوشخیالید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام
عرضه خودرو در بورس کالا کاملا اشتباه هست در این شرایط حساس و تورم وباعث ایجاد هیجان و در نتیجه بالارفتن بیشتر قیمت می‌شود مثل میلگرد و آهن با جو در بورس کالا رسیده 12/5تومن
افزایش دوسالی یکبار یا نهایتا سالی یکبار منطقی هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام
عرضه خودرو در بورس کالا کاملا اشتباه هست در این شرایط حساس و تورم وباعث ایجاد هیجان و در نتیجه بالارفتن بیشتر قیمت می‌شود مثل میلگرد و آهن با جو در بورس کالا رسیده 12/5تومن
افزایش دوسالی یکبار یا نهایتا سالی یکبار منطقی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
بهتره به جای شورای رقابت بگیم شورای فضاحت، شورای دلال!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
فقط بورس
حلال مشكلات بورس
بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همه ی گرانی ها درکشور حباب بوده وزیر سر دولت بوده وان شاالله عوامل گرانی بااین حبابها به زودی زود بترکند ومردم نفس راحت بکشند!! ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کارگر مستضعف
۰۹:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
هر سه ماه یکبار قیمت کارخانه خودروها افزایش داده میشه. این مجوز رو به خودرو سازان دادن. اما مسولینی که باید محافظ حقوق کارگر و کارمند باشن فقط در سال یکبار حقوق این بنده خداها افزایش میدن. خودرو رو در سال 100 درصد گرون میکنن اما کارگر بیچاره فقط 10 یا 15 درصد حقوقش در سال زیاد میشه. تورم تورم هستش چه کارگر چه خودروساز . پس ظلم نکنید به این مردم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
باید قیمت کارخونه کنترل بشه و مجوز هر سه ماه افزایش قیمت که به کارخونه ها دادن لغو بشه. خود افزایش هر سه ماه قیمت کارخونه به افزایش قیمت بازار دامن می زنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همش حرفه هیچ اتفاق جدید نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همش حرفه هیچ اتفاق جدید نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مجلس ورود خواهد کرد!!!!

من نمیدونم این ورود کردن چقدر سخته که این مجلس هنوز یک کلمه در مورد خودرو صحبت نکرده. بابا بشینید یه تمصیم درست حسابی برای خودرو بگیرید.
البته تا وقتی که یارکشی سیاسی مونده کار اقتصادی فقط در حد شعار هست. تا الان کلی سر انتخابات و کمیسیونها و .... بحث کردن ولی خودرو که یه معضل بزرگ برای مردم شده هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همش حرفه هیچ اتفاق جدید نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
خدا رحم کنه مجلسم هم برای سهم خواهی ورود پیدا کنه پراید میشه یک میلیارد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
منتظر بودین قیمت پراید ۶م به۱۰۰م برسد کاری نکردیید
می توانستید ولی کاری کردین که خودتان می خواستید
متاسفانه .........
Iran (Islamic Republic of)
محممد
۰۹:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
والا تو کشوری که من سه سال پیش خودرو ثبت نام کردم ولی هنوز مدیرانش جواب سر بالا میدن چه میشه کرد .بخدا هر کسی میتونه اینطوری کشورو اداره کنه .اصلا ولش کنن به امان خدا بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
عامل اصلی گرانی فقط خودروسازها هستند.
دلیل: بنده خودم با یکی از مهندسین قطعه ساز در یکی از واحد های تولیدی صحبتی داشتم و نکته بسیار جالبی را فرمودند و آن این بود که برای این که قطعات خودرو تولیدی خود را بفروش برسانند بهتر است با خود شرکت های خودروساز قرارداد ببندند و قطعه در بسته بندی های هولوگرام دار خود شرکت بسته بندی شود یعنی جزء قطعات اصلی و شرکتی محسوب شود خلاصه قرارداد به این صورت بود که خودروساز در این صورت قطعات رو خریداری میکند اما به یک ده قیمت برای مثال اگر قطعه ای در بازار 10 هزار تومان قیمت خورده باشد خودروساز آن را به قیمت 1 هزار تومان یا پائین تر خریده و در خودرو استفاده نموده است قطعاتی که خودروساز در چند سال اخیر استفاده می نماید کیفیت بسار پائینی دارند و سر یک یا دو سال خراب و مستحلک می شود. و این داستان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
لعنت به شرکت های خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
Zzzz
۰۹:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
باریکلا به مجلس از دولت که چیزی جز گرونی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
دسخوش مجلس قالیباف ترمزشونو بکش این دو شرکت دولتو خریدن رای ما دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
ترا خدا اینجوری نفرما آب نو دلش جاری میشه عواقب خوبی نداره
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۹:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اگه قالیباف واقعا بتونه ترمز افزایش هر ۳ ماه خودروسازاروبکشه واقعا کارش درسته و من ب شخصه برای هر انتخابیبهش رای میدم واقعا نداریم دیگه هر ۳ ماه بیان ۳۰ ۴۰ درصد بکشن روش ما که گنج پیدا نکردیمه حقوق کارمندی دریافت میکنیم ک تو این شرایط اقتصادی کفاف خوردوخوراکم نمیشع
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
۶ ماه از موعد تحویل ساینا گذشته و هنوز خبری نیس اپراتور سایپا با کمال خونسردی میگه ۶ ۷ ماه دیگه شاید بیاد آیا درسته غرور مردمو این شرکت خورد کنه بخدا کارگریم به ماشین نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مگه الان بورس جای دلال بازی نیست !!!پول مردم رو می کشن سمت بورس بعد همش میشه ضرر.این طرح مجلس برای کنترل قیمت خودرو هم یک طرحی است که خیلی از مردم که نیاز واقعی دارند برطرف نخواهد شد.چرا خودرو سازان طرح سهمیه بندی شهرستانی رو اجرا نمیکنه
Italy
کشوری
۰۸:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
مجوز افزایش غیر قانونی قیمت کارخانه هر سه ماه یکبار وگران کردن خودرو در کارخانه باعث نابسامانی بازار شده ....آخه بر چه اساسی؟ از ماست که برماست
۱۲
آخرین اخبار