آزمایشات واکسن کرونای دانشگاه "آکسفورد" از سر گرفته شد

واکسن مشترک دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا پس از وقفه‌ای که ایجاد شد، دوباره وارد فاز سوم آزمایش شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه آکسفورد روز شنبه اعلام کرد در حال از سرگیری آزمایش واکسن کرونایی هستند که با شرکت داروسازی آسترازنکا در حال تولید است. این اقدامی که چند روز پس از تعلیق مطالعه به دنبال گزارش یک عارضه جانبی در یک بیمار در انگلیس انجام شد.

در بیانیه‌ای، دانشگاه آکسفورد پس از اجرای قانون و پس از تعلیق در روز یکشنبه، شروع مجدد در تمام فعالیت‌های آزمایش بالینی انگلستان را تأیید کرد.

در این گزارش آمده است: روند بررسی مستقل به نتیجه رسیده است و به دنبال توصیه‌های کمیته بررسی ایمنی مستقل و سازمان تنظیم مقررات انگلیس، MHRA، آزمایشات مجدداً در انگلیس آغاز می‌شود.

واکسنی که توسط آکسفورد و آسترازنکا تولید می‌شود به طور گسترده‌ای یکی از قوی‌ترین مدعیان در میان ده‌ها واکسن ویروس کرونا در مراحل مختلف آزمایش در سراسر جهان است.

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک از شروع مجدد این آزمایش استقبال کرد و در توییتی نوشت: این خبر خوبی برای همه است.

او گفت: انتظار می‌رود که برخی از شرکت کنندگان استثنا باشند و دچار حساسیت شوند و برای اطمینان از ارزیابی دقیق ایمنی، هر مورد باید با دقت ارزیابی شود.

اگرچه آکسفورد اطلاعات مربوط به بیمار را به دلیل محرمانه بودن شرکت کنندگان فاش نمی‌کند، اما سخنگوی آسترازنکا در اوایل این هفته گفت که یک خانم علائم عصبی شدیدی داشته که باعث توقف آزمایشات شده است.

گفته می‌شود که این زن علائمی را دارد که با میلویت عرضی، التهاب نادر نخاع همراه است.

این دانشگاه اصرار داشت که به ایمنی شرکت کنندگان و بالاترین استاندارد‌های رفتاری در مطالعات متعهد است و به نظارت دقیق بر ایمنی ادامه خواهد داد.

وقفه در آزمایشات دارویی امری عادی است و توقف موقت منجر به سقوط شدید قیمت سهام آسترازنکا شد.

در مرحله سوم و مرحله نهایی آزمایش، محققان به دنبال نشانه‌هایی از عوارض جانبی احتمالی هستند که ممکن است در تحقیقات قبلی شناسایی نشده باشد. به دلیل جامعه آماری بالا، این مطالعات مهمترین مرحله مطالعه برای شناسایی عوارض جانبی نادر و ایجاد ایمنی محسوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.