زرین آمیزی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ثبت نام ۱۰۴ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور مهر ماه ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی مهر ماه ۹۹ را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت نامی‌ها تا روز گذشته شنبه ۲۲ شهریور ماه تعداد ۱۰۴ هزار و ۲۱۳ نفر در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها ثبت نام کرده اند.

او بیان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهر ۱۳۹۹  از ۵ مرداد آغاز شده است و دوشنبه ۷ مهر ۹۹ به پایان می‌رسد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه راهنما را مطالعه و در صورت تمایل نسبت به ثبت نام در ۱۰۰ کد رشته اقدام کنند.  

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمام زیرنظام‌های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) جداگانه از انتخاب رشته کنکور صورت می‌گیرد.

زرین آمیزی بیان کرد: داوطلبان برای اطلاع از رشته‌ها و اصلاحات و تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام، به اطلاعیه ای که در روز ۲۶ مردادماه منتشر شده است، توجه کنند.

چه کسانی می‌توانند در این شیوه وارد دانشگاه شوند

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام کنند و بعد از اتمام امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از آموزش و پرورش، معدل کتبی خود را درج کنند.

تمامی کسانی که دیپلم نظام آموزشی جدید (۶-۳- ۳) با اخذ حداکثر تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ دارند.

تمامی کسانی که مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) با اخذ حداکثر تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ دارند.

تمامی کسانی که دیپلم نظام قدیم دارند.

تمامی کسانی که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دارند.

ممنوعیت ثبت نام: دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

هزینه ثبت نام در سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لازم است داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب (که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است) با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوطه و پرداخت مبلغ ۶۰۰ تومان (شش هزار ریال)، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

ظرفیت پذیرش در سوابق تحصیلی

ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر ظرفیت است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است  و داوطلبان احتیاج به شرکت در آزمون سراسری ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها را برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌شوند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.