سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد:

سامانه شهروندسپاری در شهرداری شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در راستای پاسخگویی غیرحضوری به استعلامات شهرسازی سامانه شهروندسپاری در شهرداری شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد در نشست برنامه ریزی سامانه شهروندسپاری اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین و ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی در کار و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در سیستم شهرسازی است.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد درخواست‌های شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانه‌ها و بانک و نقل و انتقال است، افزود: با عملیاتی شدن فاز اول این سامانه بخشی از این درخواست‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


بیگی با بیان اینکه بخشی از سرویس‌های سامانه شهروندسپاری خدماتی است که نیاز به احراز هویت ندارد، ولی درخدماتی نظیر پاسخ استعلام و نقل و انتقال نیاز به ثبت‌نام شهروندان و احراز هویت دارد اضافه کرد: این خدمات به صورت ۷×۲۴ قابل ارائه به شهروندان محترم می‌باشد که می‌تواند در سرعت بخشیدن به کار بسیار مؤثر باشد.

او ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری قریب به ۴۰ درصد درخواست‌های شهرسازی که مربوط به استعلام دفترخانه، بانک‌ها و ادارات می‌باشد از طریق این سامانه انجام و زمان پاسخگویی به استعلامات به ۴۸ ساعت می‌رسد.

بیگی گفت: در فاز‌های بعدی با توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نقشه‌های موجود، صدور گواهی‌های پروانه، پایان‌کار، عدم خلاف و سایر گواهی‌ها پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به اهمیت پرداخت آنلاین عوارض صنفی افزود: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری جهت پرداخت آنلاین عوارض صنفی نیز پیگیری‌های لازم انجام و این امر در دستور کار قرار دارد.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه نشست بیان کرد: در این سامانه باید بازدید توسط کارشناس طراحی شود و در صورت نیاز به بازدید، اقدامات لازم انجام و سپس تأیید نهایی صورت پذیرد.

او افزود: قبلاً شهروندان باید برای استعلام از بانک‌ها، دفاتر اسناد رسمی و هر ارگان دیگری با مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست و ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشت‌های متعدد پاسخ خود را دریافت می‌کردند، اما امروز با راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری، این امکان برای ثبت درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

عبدالغنی اضافه کرد: شهروندان باید بتوانند به‌جز آپارتمان‌های مسکونی، استعلامات زمین، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و آپارتمان‌های غیرمسکونی و صنفی را به صورت اینترنتی پیگیری و از خدمات غیرحضوری در این بخش نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.