آغاز سرشماری حیات وحش در چهارمحال و بختیاری

سرشماری حیات وحش به منظور برآورد جمعیت گونه‌های شاخص در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری فعالان و دوستداران حیات‌وحش به منظور برآورد جمعیت گونه‌های شاخص، سرشماری حیات وحش با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات نوین پایش مناطق در استان آغاز شد.

او افزود: این سرشماری با هدف برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه زاد و ولد انجام شده در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: سرشماری‌ها به منظور برنامه‌ریزی برای حفظ پویایی جمعیت حیات وحش انجام می‌شود.

او ادامه داد: این سرشماری با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات نوین و با حضور جوامع محلی، معتمدین، اقشار دانشگاهی، علاقمندان به محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.

احمدی گفت: پستانداران شاخص به ویژه کل و بز، قوچ و میش، گراز، گرگ، کفتار، خرس در این برنامه سرشماری می‌شوند.

او از استفاده از فن آوری‌های نوین نظیر پهباد، در این سرشماری و برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: به منظور افزایش ضریب امنیت مناطق تحت حفاظت و شفاف سازی و افزایش مشارکت‌های مردمی در حفظ و حراست از روش مشاهده مستقیم سرشماری استفاده خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: سرشماری‌ها در پستانداران معمولاً دوبار در سال و به صورت زمستانه و تابستانه انجام خواهد شد و با تخمین فراوانی و نحوه پراکنش آن‌ها در منطقه، ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.