فرهنگی در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس:

رشد قابل توجه بازار بورس و افت آن قابل تأمل است/ بازار تقاضای ارز باید در کشور مدیریت شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس پرداخت.

رشد قابل توجه بازار بورس و افت آن قابل تأمل است/ بازار تقاضای ارز باید در کشور مدیریت شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز اظهار کرد: جلسه امروز حدود ۳ ساعت به طول انجامید و بحث‌های مفصلی در خصوص مسائل مربوط به بازار بورس صورت گرفت.

وی افزود: رشد قابل توجه بازار بورس از اردیبهشت تا حدود یک‌ماه پیش و نزول ناگهانی آن در یک مدت کوتاه بسیار قابل تأمل است و مسائلی مانند عرضه چند لایه برخی از شرکت‌های وابسته به دولت در بازار باعث رشد کاذب و قابل توجه شد.

فرهنگی گفت: دولت باید اطلاعات مربوط به شرکت‌های پرریسک، ریسک متوسط و ریسک پایین را در اختیار افراد قرار می‌داد تا شاهد شرایط پایدارتری می‌بودیم و بازار بورس به صورت کاذب رشد نمی‌کرد که اکنون ناگهانی نزول پیدا کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: نمایندگان در جلسه امروز تأکید کردند که دولت مسئول تحلیل سیاست‌ها نیست، بلکه مسئول اتخاذ سیاست است.

وی اظهار کرد: نمایندگان در جلسه امروز انتقاداتی نسبت به سیاست‌های از پیش تعیین شده در بازار سرمایه مطرح کرده و راهکارایی برای آن پیشنهاد کردند، همچنین آقای قالیباف تأکید داشت که برای مدیریت بازار ارز، تقاضا باید در داخل مدیریت شود.

فرهنگی تصریح کرد: هر کدام از کمیسیون‌های مجلس دارای اولویت‌های جداگانه‌ای هستند به عنوان مثال امروز مجلس طرح دو فوریتی درباره تأمین نهاده‌های کشاورزی را بررسی می‌کند که تأثیر بسزایی بر قیمت‌ها دارد و کمیسیون عمران نیز برای ساماندهی بازار مسکن طرحی دو فوریتی ارائه کرده است. همه کمیسیون‌ها با دقت در حال بررسی اولویت‌های حوزه خود هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
باسلام
لطفاً جلوی خرید و فروش های لحظه ای و روزانه سهام (یا به اصطلاح همان نوسانگیری) را بگیرد که ممنوع کردن این کار بزرگترین کمک به افرادی است که می خواهند سهامداری کنند نه سهام بازی.
ضمناً چرا باید قیمت یک سهام یکباره به شدت افزایش پیدا کرده و پس از آن شرکت بورسی در کمال تعجب اعلام کند که فعلاً برنامه ای برای تعدیل و افزایش سرمایه شرکت نداریم و شاهد فروش سهام توسط سهامداران عمده و پس از آن سقوط شدید قیمت سهم و ضرر سهامداران خرد باشیم!!!
آخرین اخبار