کوشنر: با عادی سازی روابط، اعراب می‌توانند منافع ملی خود را فراتر از منافع فلسطین قرار دهند!

مشاور ارشد کاخ سفید مدعی شد عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی به آن‌ها فرصت در اولویت قرار دادن منافع ملی خود نسبت به منافع فلسطین را می‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کاستن از بار فشار‌های عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی، سازش امارات و بحرین با صهیونیست‌ها را فرصت قرار گرفتن منافع ملی این کشور‌ها ورای منافع فلسطین دانست.

جرد کوشنر که نقش محوری در توافق ننگین سازش اعراب با رژیم صهیونیستی دارد، در پی علنی شدن پیوستن بحرین به جرگه خائنان به آرمان فلسطین گفت: عادی سازی روابط با اسرئیل این فرصت را ایجاد می‌کند که کشور‌های اسلامی منافع ملی خود را فراتر از منافع فلسطین قرار دهند.

مشاور ارشد کاخ سفید مدعی شد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کاهش تنش‌ها در جهان اسلام کمک خواهد کرد و در عین حال کشور‌های همسایه می‌توانند این فرصت را داشته باشند که منافع ملی خود را از منافع فلسطین تفکیک کنند.

بازیگردان اصلی پروژه علنی سازی روابط اعراب و صهیونیست‌ها در تلاش برای بازارگرمی در جهت پیوستن دیگر کشور‌های عربی به امارات و بحرین مدعی شد توافقنامه‌های عادی سازی و نیز طرح ادعایی معامله قرن در برگیرنده بندهایی است که در آن اسرائیل متعهد به اعطای مجوز حضور مسلمانان در مسجد الاقصی و برپایی نماز در آنجاست.

کوشنر همچنین در بخشی از اظهاراتش از پادشاه بحرین به عنوان یاری‌گر واقعی اجرای سازش در منطقه یاد کرد. داماد دونالد ترامپ عادی سازی روابط تمامی کشور‌های خاورمیانه با رژیم صهیونیستی را امری حتمی دانست.

در حالی که تنها چند هفته بیشتر از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند. در پی اعلام این خبر، هشتگ «عادی‌سازی روابط خیانت است» و هشتگ «بحرین» در فضای مجازی کشور‌های عربی ترند شد.

گفتنی است در روز ۱۳ اوت، رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی ننگین برای عادی‌سازی روابط با میانجی‌گری آمریکا دست پیدا کردند، هر چند که پیش از این نیز ابوظبی و تل‌آویو رابطه مخفی دیپلماتیک با یکدیگر داشتند. امارات اولین کشور خلیج فارس و سومین کشور عربی بوده که تن به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داده است. پیش از امارات، مصر و اردن هم اقدام به عادی‌سازی روابط کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار