سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ شهریورماه

بازار امروز در بیشتر نمادهای معاملاتی با افزایش عرضه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه ۲۴ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با رشد ۶ واحدی رو به رو بود.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در قیمت ۵۸۷ تومان رشد ۱ درصدی دارد. #وبصادر با رشد بیش از ۳ درصد دنبال می‌شود.وتجارت در قیمت ۳۲۰ تومان با رشد نسبی قیمت همراه است.

در گروه معدنی ها شاهد معاملاتی متعادل هستیم. کگل با رشد حداکثری قیمت در حال داد و ستد است. ومعادن رشد ۳ درصد دارد.کدما با صف خرید همراه است.کچاد رشد ۲ درصد دارد.

دارایکم با رشد ۳ درصد در حال داد و ستد است و در قیمت ۲۱۸۵۰ تومان قرار دارد.

رشد ۸ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۷ واحد قرار گرفته است.

فولاد،کگل و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وخارزم، بترانس و ونیکی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها امروز نیز با فشار عرضه شروع به معامله کردند. در نبود خودرو و خساپا نماد‌های خپارس،ختوقا، خبهمن، خمحرکه، خزامیا و خاهن پر عرضه هستند.

فلزات اساسی هم نوسانی معامله می‌شوند.فولاد٬کاوه٬ارفع٬هرمز٬فباهنر‍٬ فجر و فنورد از جمله پر تقاضا‌های بازارند.فاسمین٬ وتوکا٬ فولای٬فرآور٬ فسرب و فسپا پر عرضه داد و ستد می‌شوند.فملی٬ ذوب و فولاد متعادل اند.

نفتی‌ها نیز در نبود پالایشی‌ها نسبتا متعادل داد و ستد می‌شوند.ونفت با افزایش تقاضا همراه است. شپاس و شزنگ پر عرضه معامله می‌شوند. شسپا٬ شرانل متعادل اند.

مجوز افزایش سرمایه ۴۹ درصدی شپنا از محل سود انباشته و اندوخته صادر شد.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۴ هزار و ۹۵۶ واحدی (۰.۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۷۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های فولاد, فملی و وبملت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش آریان، وملی و ثشاهد به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه گذاری پارس آریان ۵۱۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید زاگرس، آریا و بپیوند در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (۷۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان (۳۵ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۵ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده اس. گفتنی است حجم صف گروه صنعتی ملی (وملی) به سه درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "خودرو و ساخت قطعات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۲۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "محصولات شیمیایی" با تقاضای خرید ۸۱۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۳ درصد از ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۷۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ شهریورماه

نقشه بازار در ساعت ۱۰:۱۵

پترول پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برای تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله است.

کانه‌های فلزی معاملاتی مثبت را تجربه می‌کنند. کگل٬ کچاد٬ ومعادن٬ کدما٬ تاصیکو٬ کگهر و کنور از جمله نماد‌های پر تقاضای گروه اند.

رشد شاخص بورس با کاهش فروشنده‌ها

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز ۲۹۲۹۹ واحد رشد کرد. اما شاخص هم‌وزن با افت ۲۶۰ واحدی مواجه شد.

ارزش معاملات این بازار در روز جاری ۹۷۰۰ میلیارد تومان بود.

«فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند.

شاخص فرابورس هم ۲۳۰ واحد رشد کرد که ارزش معاملات در این بازار ۳۸۰۰ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سود همه بازیگرهای بازار سرمایه در منطقی بودن اونه. باید کمک کرد تا بازار به شرایط متعادل برگرده .
آخرین اخبار