مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد:

گرانی خودرو ربطی به اجرای طرح استانداردسازی ندارد/ هیچکس موافق وضعیت کنونی قیمت خودرو نیست

پیرایش گفت: افزایش قیمت خودرو ارتباطی با اجرای طرح استانداردسازی ندارد و برخی خودرو‌ها باید زودتر از رده خارج می‌شدند.

گرانی خودرو ربطی به اجرای طرح استانداردسازی نداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان پیرایش، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث خودرویی دو موضوع وجود دارد که یکی کیفیت و دیگری کمیت و هزینه است، گفت: طبیعتا به هر میزان کیفیت محصول افزایش پیدا کند هزینه آن نیز افزایش می‌یابد.

پیرایش با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچکس موافق وضعیت کنونی قیمت خودرو نیست، گفت: متولی اصلی کنترل و ثابت نگهداشتن قیمت خودرو سازمان استاندارد نیست بلکه وظیفه ما اجرای استاندارد خودرویی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد با عنوان اینکه افزایش قیمت خودرو هیچ ارتباطی با اجرای طرح استانداردسازی خودرو ندارد، افزود: برخی خودرو‌ها باید خیلی زودتر از رده خارج می‌شدند.

او با بیان اینکه ما در کنار وزارت صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای بهبود این شرایط تلاش می‌کنیم، افزود: سازمان استاندارد از سال ۹۳ بر روی استاندارد‌های جدید خودرویی کار کرده و در سال ۹۶ توانستیم هماهنگی را با خودروساز‌ها انجام دهیم.

پیرایش با بیان اینکه قریب به ۶ سال خودروساز برای استانداردسازی محصول خود زمان داشت، گفت: حذف دو خودروی پراید و ۴۰۵ سال‌ها است که درحال پیگیری بوده و برای حفظ ایمنی و سلامت مردم مجبور به این کار شدیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در بخش خودرو یکی از الزاماتی که همیشه در نظر گرفتیم ارائه گواهینامه‌هایی بود که برای صنعت جوش مورد نیاز است، گفت: ممکن است کیفیت خودروی ما مورد انتقاد قرار گیرد، اما در بحث جوش عمدتاً مشکلی نبوده و این بیانگر آن است که صنعتگران خودرو نیز نظارت لازم را بر این حوزه داشته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای یپام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.