ششمین کنگره ملی امام سجاد (ع) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

ششمین کنگره بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین (ع) با پیام آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ششمین کنگره بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین (ع) امروز به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سالن امام خامنه‌ای صحن صاحب‌الزمان (عج) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در این مراسم عنوان کرد: آغاز این کنگره به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد که در ابتدا کانون‌های مساجد پیشنهاد دادند که هرسال یک استانی متکفل کار علمی پیرامون شخصیت یکی از ائمه بشود که تقریباً همه استان‌ها کار را رها کردند، ولی فرزندان شما در استان هرمزگان این کار را به جدیت پیش گرفتند و امسال دهمین سال برگزاری این کنگره است.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان افزود: این کنگره هرسال با پیام یکی از مراجع تقلید شروع می‌شود و تاکنون ۱۵ پیام از مراجع تقلید داشته‌ایم که امسال از سه مرجع بزرگوار پیام دریافت کرده‌ایم.

او ادامه داد: افتتاحیه این کنگره با پیام آیت‌الله نوری همدانی آغاز شد و در ادامه اصل نشست مزین به پیام آیت‌الله علوی گرگانی است و مراسم اختتامیه نیز با پیام آیت‌الله سبحانی همراه خواهد بود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) افزود: اختتامیه این کنگره روز دوشنبه برگزارشده که سه کتاب رونمایی می‌شود و قریب به ۱۵۰۰ مقاله علمی داوری شده و مقالات برتر هم در ۱۳ جلد به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان با اشاره به آثار و برکات برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) تصریح کرد: در استان هرمزگان بعد از برگزاری کنگره در یک قسمت از استان ۵۰ نفر حافظ صحیفه سجادیه شده‌اند درحالی‌که پیش از کنگره حتی یک حافظ هم نداشتیم.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این کنگره مطرح کرد: در منطق امام سجاد (ع) معنویت به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر دین‌داری و بن‌مایه اصلی تربیت دینی مطرح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: در مکتب امام سجاد (ع) ما نمی‌توانیم بگوییم معنویت یعنی اخلاق بلکه یک منظومه است که هم در بعد معرفتی و هم در ابعاد اخلاقی و رفتاری حضور دارد؛ در میان اندیشمندان مسلمان هم وقتی به اخلاق نگاه می‌کنند نگاهشان به صفات باطنی و درونی است و برخی مثل علامه طباطبایی (ره) نگاهشان جمع بین صفات نفسانی و افعال بیرونی است که تصویر زنده‌تری از اخلاق را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار