فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

در برخی فیلم‌های هالیوودی بر خلاف انتظار گاهی شخصیت‌های منفی بر شخصیت‌های مثبت چیره می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در همه فیلم‌ها شاهد جدال دو شخصیت منفی و مثبت هستیم. گاهی مرز بین این دو جناح از بین می‌رود، اما بیشتر اوقات فیلم‌ها داستانی را ارائه می‌دهند که در آن شخصیت مثبت، شخصیت شرور را مغلوب می‌کند تا مخاطب را راضی و خشنود نگه دارد؛ اما مواردی نیز پیش آمده که شخصیت منفی همه را شکست می‌دهد و به این ترتیب پایان تاریک و غم انگیز تری برای مخاطب رقم می زند و باعث شگفتی آن‌ها می شود.

بسیاری از فیلم‌ها در هالیوود از این رویکرد استفاده کرده اند. رویکردی که باعث شده تاثیرگذاری آن‌ها و محبوبیت آن‌ها دو چندان شود. در اینجا با تعدادی از این فیلم‌ها آشنا می‌شویم:

«بیگانه: کاوننت»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

مجموعه فیلم‌های سینمایی «بیگانه» به صورت کلی مضمونی تاریک دارند چرا که در فیلم‌ها شاهد مرگ شخصیت‌های اصلی فیلم توسط بیگانه‌ها هستیم؛ البته در بیشتر مواقع شخصیت قهرمان از مهلکه زنده بیرون می‌آید اما در فیلم «کاوننت» شاهد این هستیم که موجودات بیگانه با کمک یک شخصیت هوشمند که توسط مایکل فاسبندر بازی می‌شود، در نهایت بر شخصیت‌های اصلی فیلم پیروز می‌شوند.

«ارّه»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

این مجموعه سینمایی از بهترین‌های ژانر وحشت است. در سکانس ابتدایی اولین قسمت این مجموعه حضور دو مرد را شاهد هستیم که در یک زیر زمین زندانی شده‌اند و پای آن‌ها با زنجیر قفل شده است. در ادامه او متوجه می‌شود که قربانی یک قاتل سریالی هستند که آن‌ها را در شرایطی معما گونه قرار داده است. در پایان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم مجبور به بریدن پای خود و به این ترتیب باعث پیروزی شخصیت شرور فیلم می‌شود.

«مظنون همیشگی»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

در فیلم مظنون همیشگی کوین اسپیسی در نقش یک فرد ناتوان و فلج به تصویر کشیده می‌شود که از یک حادثه که خودش نیز در آن نقش داشته جان سالم به در می برد. در ابتدا تصور می‌شود که او قربانی این ماجراست؛ اما شخصیت کارآگاه فیلم با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل این ماجرا متوجه می‌شود که همین شخصیت فلج تبهکار اصلی ماجراست؛ اما زمانی متوجه این امر می‌شود که دیر شده و مظنون گریخته است.

«انتقام جویان:جنگ ابدیت»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

تانوس از شخصیت‌های ابر شرور دنیای مارول است که در فیلم سینمایی «جنگ ابدیت» از او استفاده شد. این شخصیت در فیلم سعی می‌کند سنگ‌های ابدیت را به دست بیاورد تا به این ترتیب قدرت لازم برای از بین بردن نصف جمعیت جهان را به دست بیاورد. گروه انتقام جویان برای جلوگیری از این امر متحد می‌شود، اما بر خلاف ذات فیلم‌های ابرقهرمانی این بار شخصیت‌های مثبت فیلم شکست می‌خورند و نیمی از ابر قهرمان‌ها نابود می‌شوند که بسیار برای مخاطبان دور از انتظار بود.

«جایی برای پیرمرد‌ها نیست»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

فیلم سینمایی جایی برای پیرمرد‌ها نیست به کارگردانی برادران کوهن داستان تعقیب و گریز یک مرد به نام لوئلین ماس را روایت می‌کند که قاتلی بی رحم به نام آنتون چیگور با بازی خاویر باردم به دنبال کشتن او و بازگرداندن پول‌هایی است که از یک معامله مواد مخدر به سرقت برده است. در پایان این شخصیت منفی به پول‌ها می رسد و حتی توانایی کشتن لوئلین ماس را هم دارد. در کمتر فیلمی شاهد پیروزی یک قاتل و فروشنده مواد مخدر هستیم.

«جاده آرلینگتون»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

این فیلم با پایان بندی نامتداول خود از معدود فیلم‌هایی است که شخصیت مثبت داستان در آن قربانی می‌شود و شخصیت منفی بدون گذاشتن هیچ ردپایی از خود باقی می‌ماند. در جاده آرلینگتون نقش اصلی فیلم با بازی جف بریج به همسایگانش مظنون می‌شود که در حال انجام فعالیت‌های تروریستی هستند. او متوجه می‌شود که آن‌ها می‌خواهند یک ساختمان دولتی را منفجر کنند، اما اکنون دیر است؛ چرا که متوجه می‌شود، خودش ناخواسته عامل انتقال بمب به این ساختمان بوده است.

«هفت»

فیلم‌هایی که شخصیت منفی در آنها پیروز می‌شود + تصاویر

در فیلم سینمایی «هفت» به کارگردانی دیوید فینچر یک قاتل سریالی قتل‌های هولناکی را بر اساس هفت گناه بزرگ انجام می‌دهد. با ادامه دار شدن قتل ها، دو کارآگاه پیگیر این قتل‌ها می‌شوند و این شخص را قبل از اینکه دو مورد از قتل‌ها را انجام دهد پیدا می‌کنند. این قاتل قبول می‌کند که محل دو قربانی دیگر را به این کارگاه‌ها نشان دهد، اما او با کشتن یکی از اعضای خانواده کارآگاه‌ها، آن‌ها را مجبور می‌کند او را بکشند تا به این ترتیب او بتواند مرگ بر اساس هفت گناه را با کشته شدن خودش به پایان برساند.

منبع: ScreenRant

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
به نظر سری فیلمهای پیچ اشتباهی بهترین فیلمها تو برنده بودن شخصیت منفیه
France
روح الله
۰۹:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من خودم به شخصه اگه فیلمی ببینم که یه شخصیت خوب داشتان بمیره دیگه ادامه اون فیلمو نگاه نمیکنم
آخرین اخبار