معاون استاندار لرستان:

کمک‌های مومنانه جایگزین راهپیمایی اربعین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باتوجه به فراهم نبودن شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، امسال کمک‌های مومنانه جایگزین این آیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمود ثمینی روز دوشنبه در گردهمایی فعالان اربعین اظهار داشت: به دلیل آماده نبودن کشور عراق برای حضور مردم در مراسم اربعین، مسیر خدمت به شیوه دیگری در نقاط مختلف تعریف شده و مواسات و همدلی با نیازمندان در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود: موکب داران باید خدمت به مردم را به عنوان هدف اصلی خود دنبال کنند و در این مسیر انسجام داشته باشند و از طرفی با توجه به اینکه خادمین امام حسین (ع) توانمندی انسجام بخشی به نیروی‌های مردمی را دارند برای انجام خدمت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

او بیان کرد: خادمین امام حسین (ع) در طول خدمت خود با جمع آوری کمک‌های مردمی و انسجام بخشی نیرو‌های انسانی، خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارایه داده اند که قدردان این زحمات هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه موکب‌داران در راه خدمت به مردم از جان و مال خود انفاق می‌کنند افزود: بدخواهان داخلی و خارجی نتوانسته اند در طول عمر انقلاب اسلامی آسیبی به کشور بزنند و گرچه خسارت‌هایی وارد کرده اند، اما به واسطه حضور گسترده ملت در تمامی صحنه ها، نقشه آنان خنثی شد.

ثمینی بیان کرد: رفتار شیعیان جهان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی لرزه به تن دشمنان اسلام انداخته است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بستر ساز امنیت مردم در این مراسم مذهبی شده است.

او همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل همواره نسبت به برگزاری مراسم مذهبی به صورت مردمی تاکید داشته اند و در لرستان نیز این آیین با حضور مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا شد.

او گفت: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور عزاداران حسینی در کربلای معلی وجود ندارد مردم همچنان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این مراسم معنوی را برگزار می‌کنند.

۶۰ تا ۷۰ موکب اربعین لرستان سال گذشته در ایران و عراق دایر بود و حدود ۲ میلیون زائر برای ورود به کشور عراق از مرز‌های این استان تردد کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار