افزایش ۲ برابری تعداد بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش ۲ برابری تعداد بستری بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت : یک‌هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان برای پاییز آماده شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سارا شاه‌آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه به روز‌های اوج کرونا نزدیک می‌شویم، گفت : طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که همین امر هم تحقق یافت.

او با اشاره به دو برابر شدن تعداد بیماران بستری در بیمارستان با تشخیص قطعی کووید ۱۹، گفت : تعداد بیماران بستری جمعه این هفته در مقایسه با جمعه هفته گذشته، رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: بیماری کرونا ویروس هنوز در کشور کنترل نشده است، چون در هر شبانه‌روز بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای آمادگی برای پاییز کرونایی، گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان آماده شده، حتی نمازخانه بیمارستان فارابی را تبدیل به اتاق آی. سی. یو و تجهیز کرده‌اند.

شاه‌آبادی ادامه داد: آمادگی برای پذیرش افزایش تعداد بیماران را داریم، اما چه بهتر است مردم دستورالعمل های بهداشتی را با استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنند تا از ابتلا شدن به این بیماری پیشگیری کنند.

او گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته مردم دیگر آنچنان که بیماری کرونا ویروس هست آن را جدی نمی‌گیرند و میزان استفاده از ماسک به زیر ۴۰ درصد رسیده است، در صورتی که برای غلبه به این بیماری باید حداقل آمار استفاده از ماسک بالای ۹۰ درصد باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار