سومین شهید مدافع سلامت چهارمحال و بختیاری به خیل شهدای راه خدمت پیوست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با جان باختن مامای مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان بروجن تعداد شهدای مدافع سلامت این استان به سه نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متاسفانه یکی از فوتی‌های ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مامای مرکز خدمات جامع سلامت سفید دشت از پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با ۲۷ سال سن بود.

او ضمن تسلیت شهادت سومین شهید مدافع سلامت به جامعه پزشکی، پرستاری و مامایی استان، برای خانواده وی طلب صبر و برای عزیز درگذشته از درگاه خداوند طلب علو درجات نمود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

او ادامه داد: در این مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۵ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی گفت: هم اکنون ۱۶۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۳۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته سه مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۲۰۹ نفر اعلام کرد.

شیرانی با ابراز نگرانی از شیوع بالای بیماری کووید ۱۹، علت آن را عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در صورت تداوم این روند قطعا روز‌های آینده شرایط سخت تری را تجربه خواهیم کرد.

او بیشترین موارد ابتلا را مربوط به چرخش خانوادگی دانست و اظهار داشت: برای کنترل بیماری مردم باید سه تا چهار هفته دید و بازدید‌ها و مهمانی و دورهمی‌ها را کنار بگذارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار