پول کم است و رقابت نابرابر؛

اوضاع برای نساجی خوب پیش نمی‌رود

با از دست دادن هشت بازیکن اصلی تا به اینجای کار، نساجی فصل نقل و انتقالات موفقی را پشت سر نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فصل نقل و انتقالات بازیکن پیش از شروع فصل غالباً برای هواداران فوتبال هیجان خاصی دارد، چون آن‌ها تمام فصل را به بررسی عملکرد تیم می‌پردازند و هر خط از ترکیب تیم شان را در خیال خود با ستاره‌های جورواجور می‌چینند.

البته این حال و هوای رویایی را تیم‌هایی تجربه می‌کنند که از تمکن مالی بالایی برخوردار باشند و اگر عکس این قضیه اتفاق بیافتد، آنوقت هر ساعت از روز‌های پیش فصل به کابوسی برای هواداران بدل خواهد شد.

تیم‌های حاضر در لیگ برتر اکنون به دو دسته تقسیم شده اند، تیم‌های متمول نظیر پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر سیرجان، ذوب آهن و فولاد خوزستان که در جذب بازیکنان دست بازی دارند و دسته دوم تیم‌هایی مانند نساجی، نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی جم و آلومینیوم اراک که در جذب حداقلی بازیکنان مدنظر خود عاجزند.

هواداران نساجی هم در حال تجربه اتفاقی تلخ هستند، چون تا به امروز ۸ بازیکن اصلی و مهم تیم شان را از دست داده اند و نزدیک بود با تعارف مدیران آبی دل تیم، سرمربی تیم خود را نیز تقدیم آبی‌های پایتخت کنند که تغییر برنامه مدیران استقلال موجب شد محمود فکری همچنان سرمربی نساجی بماند.

۸ بازیکنی که از نساجی رفته اند عبارتند از: علی شجاعی به پرسپولیس، حسین ماهینی به سایپا، رحمان جعفری به شهر خودرو، عرفان معصومی به شهر خودرو، علی اصغر عاشوری به گل گهر سیرجان، علیرضا حقیقی به گل گهر سیرجان، محمد میری به گل گهر سیرجان، و محمد عباس زاده هم گویا رفتنی، اما فعلا مقصدش نامعلوم است.

بیشتر بخوانید:

هر هشت بازیکن جزو بازیکنان ثابت تیم بوده اند و یقینا هر تیمی که با تغییر ۷۵ درصدی در اسکلت خود مواجه شود، حتی اگر بازیکنان با کیفیتی را جایگزین کند، تا هفته‌ها برای کسب نتیجه به مشکل خواهد خورد.

از طرف دیگر قرمزپوشان که در مصاف با تیم‌های متمول دست خود را خالی می‌بیند، تا به حال دو بازیکن لیگ برتری و سه بازیکن دسته اولی جذب کرده است.

فردین عابدینی از ماشین سازی تبریز، مهرداد بایرامی از گل گهر سیرجان، ایوب کلانتری از فجر سپاسی شیراز، شاهین مجیدی و مصطفی نوروزی هم از خوشه طلایی ساوه به تیم اضافه شده اند.

برخی کارشناسان معتقدند در این بازار بی حساب و کتاب کار درست را به چند دلیل رضا حدادیان مالک نساجی می‌کند:

اول، بازیکنان موجود در بازار به ندرت مستحق دریافت دستمزد چند میلیاردی هستند مثلا همین چند روز پیش محسن فروزان دروازبان پرحاشیه سابق استقلال برای یک فصل تقاضای سه میلیاردی داشته؛

دوم، وقتی تیمی توان پرداخت دستمزدی بالا و یکدست به همه بازیکنان را ندارد، بستن قرارداد نجومی میتواند توازن تیم را بهم بزند؛

سوم، و مهم‌تر از همه اینکه شاید حدادیان نتواند تیمی قدرتمند را روانه لیگ کند، اما حداقل نساجی را بدهکار هم نمی‌کند و لیستی بلند بالا از طلبکاران را به جا نمی‌گذارد، در واقع او پا را به اندازه گلیمش دراز می‌کند که این خود نقطه قوتی برای تیم خصوصی و کم بضاعت نساجی است.

در کنار این تفکرات صحیح، عاقلانه و حسابگرانه تیم مدیریت نساجی، اما نگرانی‌ها هم روز به روز در حال افزایش است و عده‌ای معتقدند کارزار لیگ برتر جای آزمون و خطا نیست و نمی‌توان بدون بازیکنان باتجربه و سطح بالا به جنگ رقبا رفت.

از طرف دیگر بسیاری معتقدند قانون منع جذب بازیکنان خارجی نه تنها کمکی به تیم‌ها و استفاده از استعداد‌های جوان‌تر نمی‌کند بلکه تیم‌ها را در انتخاب محدود و قیمت بازیکنان را بالا برده است و این قانون هم مانند دیگر قوانین موقتی و غیرکارشناسی دیگر مثل سقف قرارداد بازیکنان و مربیان در سال‌های نه چندان دور احتمالا به شکست منتهی شود.

نساجی روز‌های سختی را می‌گذراند، هواداران این تیم هم با نگرانی چشم به روز‌های آینده دارند هرچند شاید کورسوی امیدشان به مالک و سرمربی مازندرانی شان باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.