نخستین مزرعه گردشگری استان اردبیل راه اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان نخستین مزرعه گردشگری استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل در بازدید از مزرعه گردشگری آرتان اردبیل گفت: این مجموعه جزو مجموعه‌های تبدیلی بوده که قبلا کاربری آن مرکز تحقیقات کشاورزی بوده که در سال ۹۹ توسط بخش خصوصی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.

او افزود: موافقت اصولی این مجموعه در سال ۹۹ صادر و پروانه بهره‌برداری آن نیز صادر شد که به عنوان اولین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان و کشور است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل بیان کرد: این مجموعه در مساحت هشت هکتار در فضایی بسیار مناسب و پوشیده از درختان در مسیر ۷۰۰ متری اردبیل به ارجستان و سرعین واقع شده که حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از ۲۰ نفر است.

شایقی گفت: قسمت‌های مختلف این مجموعه شامل پرورش ماهی، گلخانه، پرورش اسب و الاغ، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، زنبورداری، تولید عسل ارگانیک، باغات و مزارع، کارگاه جوجه‌کشی و تولید انواع ماکیان شامل شترمرغ، غاز، اردک، بوقلمون، بلدرچین، کبک، طاووس، رستوران با غذا‌های سنتی و محلی، رینگ موتورسواری، بازی‌های بومی محلی و باغ پرندگان است.

او با بیان اینکه عرضه محصولات روستایی و اقامت در آلاچیق‌های عشایری و ... برای این مجموعه هدفگذاری شده است، عنوان کرد: این مجموعه در سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.