مرحله مطالعاتی سایبر پارک تبریز آغاز شد

مرحله مطالعات فنی و اقتصادی سایبر پارک تبریز به عنوان اولین پارک در ایران امروز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سایبر پارک تبریز به منظور ایجاد همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز ایجاد می‌شود تا ضمن ایجاد مزیت‌های رقابتی، ایده‌های نوآورانه برای مبادلات ارزش افزای ترکیبی دانش و دیتا را به شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ارائه دهد.

استفاده از فناوری‌های روز و روند بهبود مستمر با هدف تسهیل تجارت دانش و دیتا در سطح ملی و بین المللی و همچنین مدل سازی توسعه برای کشور، جزو اهداف اصلی و محوری راه اندازی سایبر پارک تبریز اعلام شده است.

ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای متخصصان و دانشمندان، تمرکز بر تجاری سازی محصولات فناورانه داخلی، ایجاد فرصت فعالیت‌های بازار، بازارسازی، بازاریابی و بازارگردانی برای شرکت‌های بین المللی، پر کردن فضا‌های مغفول مانده در زیست بوم فناوری و نوآوری، ایجاد توسعه پایدار و تجمیع سرمایه‌های کوچک از دیگر اهداف و ماموریت‌های ایجاد سایبر پارک تبریز است.

زیرساخت‌های فنی شبکه «آی تی» و «آی سی تی» و سایر تاسیسات زیربنایی، فضای سبز متمرکز و فضا‌های عمومی پشتیبان، مرکز خدمات بین الملل و نظام‌های پشتیبان، مرکز معاملات و دفاتر اداری و بازرگانی، مرکز اداری و خدماتی، محل ذخیره داده‌ها و محل و امکانات تجاری از جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی شده در «سایبر پارک» تبریز است.

 ابراهیمی مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند در این آیین گفت: این مرکز با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در حوزه‌های آی تی و آی سی تی برای اولین بار در کشور ایجاد می‌شود.

 ابراهیمی، افزود: هدف از اجرای این سایبرپارک، تجاری سازی و توسعه دانش، ایجاد، ساماندهی و استقرار مجموعه شرکت‌های دانش بنیان در آن و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان خروجی دانشگاه هاست.

او با بیان اینکه عملیات ساختمانی این مرکز تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: نتیجه نهایی ایجاد این سایبرپارک منجر به صدور محصولات شرکت‌های دانش بنیان به خارج است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند گفت: ۲ دفتر خارجی برای سایبرپارک تبریز در نظر گرفته شده که یکی در زوریخ سوئیس و دیگری در تورنتو کانادا است که برای بازاریابی، مراودات، فروش و تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی گفت: این سایبرپارک مجهز به امکانات رفاهی و ورزشی بوده و پرسنل شرکت‌های دانش بنیان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در سفری یک روزه برای رونمایی ۱۱ طرح فناورانه وارد تبریز شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار