حمایت ۲۶ موسسه قرآن و عترت در خوزستان

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حمایت ۲۶ موسسه قرآنی خسارت دیده بر اثر کرونا در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین لازم سعیدی مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به موسسه قرآن و عترت که بر اثر کرونا خسارت دیده‌اند، گفت: تاکنون ۲۶ بنیاد در استان موفق به دریافت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت کرده اند، شده‌اند.

او با توجه به بودجه اخیر معاونت قرآن و عترت برای موسساتی که بر اثر کرونا خسارت دیده‌اند، افزود: ۷۳ موسسه قرآن و عترت در خوزستان وجود دارد که ۴۲ بنیاد پروانه فعالیت دارند و تعداد ۲۶ نهاد مجوز به روز دارند که توانسته اند از مبلغ حمایتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند و مابقی موسسات به دلیل مشکلات شبای حقوقی تاکنون این مبلغ را دریافت نکردند.

لازم سعیدی بیان کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی ما در استان موافقت‌نامه اصولی اولیه را دریافت کرده و با این تصور که مجوز گرفته‌اند، پیگیر مراحل بعدی تأسیس مؤسسه نشده‌اند، در حالی که این توافق نامه اولیه است و فقط شش ماه اعتبار دارد، چنین بنیادی در آمار مؤسسات حساب می‌شود، اما نمی‌تواند از مزایای مالی استفاده کند.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: مدیران مؤسسات قرآنی برای تمدید مجوز مؤسسه خود اقدام نمی‌کنند یا پیگیر دریافت پروانه فعالیت نیستند، در حالی که پیگیری این مراحل خیلی آسان است و در زمان کمی می‌توانند پروانه دریافت کنند و به محض اقدام با حکمی که دریافت کرده‌اند، می‌توانند حساب حقوقی باز کنند و شبا بگیرند.

او در پایان گفت: موسسات قرآن و عترت در ایام بیماری کرونا فعالیت‌های چشمگیری از طریق فضای مجازی انجام داده‌اند که این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.