میزان تولید سالانه آسفالت در تبریز به ۳۵۰ هزار تن می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه سال گذشته ۲۲۰ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری تولید شده است گفت: امسال میزان تولید آسفالت در این کلانشهر به ۳۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: ۷۰ درصد از آسفالت مورد نیاز این شهر از طریق کارخانه آسفالت شهرداری و ۳۰ درصد نیز از سایر کارخانه‌های مجاز تولید آسفالت تامین می‌شود.

او گفت: شهرداری برای رفع نیاز خود در تامین مصالح مناسب و مورد نیاز برای آسفالت خیابان‌ها و معابر، اقدام به خرید یک معدن در مسیر جاده تبریز - مرند کرده و مراحل قانونی آن نیز طی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: پیش از خرید این معدن، مصالح مورد نیاز برای تهیه آسفالت از شهر‌های شبستر و مرند تامین می‌شد که با خرید این معدن مصالح مناسب آسفالت مورد نیاز تبریز تا سی و پنج چهل سال آینده تامین می‌شود.

اسحقی متوسط سالانه برداشت مصالح آسفالت از این معدن را ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود کارخانه آسفالت جدیدی در محل معدن احداث شود تا به جای بارگیری و انتقال مصالح از معدن به کارخانه آسفالت شهرداری تبریز، در همان محل آسفالت تهیه و از آن در آسفالت خیابان‌ها و معابر بخش شمالی این شهر استفاده شود.

او با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق یک، چهار، ۱۰ و ۶ تبریز می‌توانند از آسفالت تولیدی این کارخانه بهره‌مند شوند، گفت: زمین کارخانه جدید آسفالت و مجوز‌های ساخت آن اخذ شده است و احداث آن موجب کاهش هزینه حمل و افزایش کیفیت و ظرفیت تولید آسفالت می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار