آزادی ۴۰۶ زندانی در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان‌ اصفهان گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال، ۴۰۶ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۱۳۷ میلیارد تومان از زندان‌های این استان آزاد شدند.

حبیبی رئیس کل دادگستری استان‌ اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت‌: در ۶ ماهه ابتدای امسال با فعالیت ستاد دیه استان‌اصفهان ۴۰۶ نفر از زندانیان‌که‌برای بدهی اعم‌از مهریه و بدهی مالی بودند آزاد شدند که این عدد قابل توجهی است و استان اصفهان رتبه اول را در کشور دراین زمینه دارد.

 او افزود: مبلغ بدهی زندانیان ۱۳۷ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰۶ میلیارد تومان را شاکی رضایت داده و ۳۱ میلیاردتومان را که بخشی ناچیزی از آن را خود افراد و بقیه را افراد خیر پرداخت کرده اندکه ۷۶ نفر از این آزاد شدگان کسانی هستند که فقط برای مهریه در زندان هستند.


رئیس کل دادگستری گفت: باتلاش سازمان زندان و همکاری معاونت فناوری دادگستری در حال حاضربرای ۱۵۰ زندان و بازداشتگاه در سطح استان زیر ساخت دادرسی الکترونیکی فراهم شده که وجود این سیستم در زندان‌های استان موجب ارتقاء امنیت و آرامش هر چه بیشتر و کاهش آسیب در زندان‌ها می‌شود.

حبیبی افزود:  طی دوماهه گذشته با نصب تجهیزات و نتیجه اعلام شده در زندان مرکزی استان اصفهان ۳۵ درصد اعزام بدرقه زندانیان کاهش داشته و از جهت امنیتی و صرفه جویی در نیرو، وضعیت کرونا که خروج زندانیان و برگرداندن آن‌ها خود مخاطراتی دارد قدم خوبی برداشته شده است.

او ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد حوزه قضایی‌به دادرسی الکترونیکی الکترونیکی تجهیز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری اعزام‌و بدرقه زندانیان را به حداقل برسانیم و بالای ۷۰ در صد محاکمات و رسیدگب‌ها از طریق سیستمی و الکترونیکی انجام شود که این از برنامه‌های خوب در سطح استان اصفهان است.

او ادامه داد: در اجرای یکی از سیاست‌های مورد تاکید رئیس قوه قضاییه‌کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌باشد که علاوه بر بحث فعالیت ستاد دیه که‌۴۰۶ نفر در ۶ ماهه سال جاری آزاد شدند کمیسیون عفو‌هم فعالیت و تلاش بسیار خوبی در استان‌داشته که در این مدت ۶ ماهه بیش از هزارو ۱۰۰ پرونده بررسی و ۹۰۰ پرونده مورد پذیرش در کمیسیون استانی و به تهران ارسال شده است که حدود ۵۰۰ مورد مورد موافقت قرار گرفته که عدد قابل توجهی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری گفت: از نظر آماری افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در تشکیل کمیسیون و‌بررسی پرونده و درخواست عفو داشته ایم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار