۲۲ هزار مترمربع گل پاییزه در شهرکرد کشت می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: کشت پاییزه شامل گل‌های کلم زینتی و بنفشه به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در دستور کار این سازمان  قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدرضا هاشمی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به در پیش رو بودن فصل پاییز اظهار داشت: کشت پاییزه شامل گل‌های کلم زینتی و بنفشه به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در دستور کار سازمان قرار دارد، اما همچنان رزکاری‌ها هم در بخش‌هایی با رویکرد کشت گونه‌های دائمی درحال انجام است.

او با اشاره به کمبود شدید آب و بروز تنش در بخش‌هایی از فضا‌های سبز افزود: با تمام توان، تلاش می‌شود تا هیچ قسمتی از فضای سبز خشک و یا از بین نرود.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: باتوجه به صرفه‌جویی در مصرف آب، امسال هیچ‌گونه توسعه چمن صورت نپذیرفت و رویکرد توسعه فضای سبز بر مبنای کاشت درختان و گونه‌های درختی و درختچه‌ای بوده است.

او ادامه داد: حدود ۸۰ هزار مترمربع توسعه فضای سبز با گونه‌های درختی و درختچه‌ای، فضاسازی با شن‌های رنگی به جای پوشش چمن و اجرای طرح‌های روشنایی در نقاط کور و تاریک درحال انجام می‌باشد و بهسازی حدود ۲۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار درختان و برگ نو‌ها جهت جلوگیری از هدر رفت آب، بهینه‌سازی سیستم آبیاری و رسیدگی به فضای سبز اجرا شده است.

هاشمی با بیان اینکه ۲۱ طرح توسعه فضای سبز در حال اجرا است، گفت: ۸ پروژه آن از محل اعتبارات نگهداری سازمان و ۱۳ پروژه از محل اعتبارات عمرانی می‌باشد که مجموعا هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار