از مکان های(شلوغ، نزدیک، بسته) دوری کنید تا کرونا نگیرید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: برای مبتلا نشدن به کرونا، باید از سه موقعیت خطرناک یعنی مکان‌های شلوغ و پرازدحام (شلوغ)، تماس نزدیک با دیگران (نزدیک) و فضا‌های سربسته (بسته) و به طور مخفف شنبه دوری کرد.

به گزارشگروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا ویروس، بخشی از مواردی که سازمان بهداشت جهانی به‌طور مداوم بر آن‌ها تأکید می‌کند، دوری از سه موقعیت خطرناک یا Cs ۳ شامل مکان‌های شلوغ و پرازدحام (شلوغ)، شرایط منجر به تماس نزدیک با دیگران (نزدیک) و فضا‌های سربسته (بسته) است.

او افزود: در زبان فارسی می‌توان این سه مورد را در کلمه شنبه (شلوغ، نزدیک، بسته) که در عین‌ حال نام نخستین روز هفته و آغاز کار است خلاصه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: رعایت اصل دوری از شنبه راهبردی است که در صورت به‌کارگیری از سوی افراد، خانواده‌ها و جوامع نقش قابل‌توجهی در کنترل کووید-۱۹ خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


کشمیری تاکید کرد: همه می‌دانیم که زمان پایان این همه‌گیری در آینده خیلی نزدیک نخواهد بود و استفاده از راهبرد‌های پیشگیرانه مهمترین سلاح افراد و جوامع برای کنترل آن است.

۳۰۴ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و اکنون ۳۰۴ بیمار در این بخش‌ها به سر می‌برند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان  اینکه ابتلای ۱۵۷ نفر از این  افراد به کرونا تایید شده است، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر از افراد بستری‌ در بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر به کرونا مبتلا بودند.

کشمیری از فوت یک نفر خبر داد که آزمایش کرونایش امروز مثبت اعلام‌شد و افزود: اکنون ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۲۳ نفرشان با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.