یزد با وضعیت قرمز به استقبال پاییز می‌رود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود وضعیت استان در فصل پاییز بدتر می‌شود.

دکتر محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در این شرایط نمی‌توان پیش بینی کرد که وضعیت استان در روز‌های آینده به چه صورت خواهد بود.

او افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این صورت پیش برود، آمار بیماران کرونایی در استان روند کاهشی نخواهد شد و احتمال دارد با همین روند وارد فصل پاییز شویم، قطعا در این فصل که احتمال عفونت‌های تنفسی بیشتر است فشار به کادر درمان نیز بیشتر خواهد شد.

نوری شادکام با بیان اینکه در هفته گذشته پایین‌ترین آمار بیمار بستری، بیمار جدید و مرگ ناشی از کرونا را در استان داشتیم اظهار کرد: این هفته، بیماران کرونایی بستری بر روی تخت‌های بیمارستان افزایش داشتند، که این افزایش نتیجه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و مسافرت‌های غیر ضروری در هفته‌های گذشته است.


یک تیر و سه نشان با استفاده از ماسک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شناسایی ۳۴ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۰۶ بیمار کرونایی بر روی تخت‌های بیمارستانی بستری هستند که ۵۶ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

او با بیان اینکه واکسن آنفولانزا برای افراد در معرض خطر توصیه می‌شود، افزود: افرادی که در معرض خطر بیماری کرونا نیستند باید از جایگزین آن یعنی ماسک و فاصله گذاری اجتماعی استفاده کنند.

دکتر محمود نوری شادکام اظهار داشت: مردم با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با یک تیر سه نشان می‌زنند چراکه استفاده از ماسک علاوه بر پیشگیری از کرونا از آنفولانزا و عفونت‌های ویروسی دیگر نیز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار