مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

کمبود معلم از مشکلات اصلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است

رخشانی با بیان اینکه کمبود معلم از مشکلات اصلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است گفت: پنج هزار و ۴۳۰ نفر امسال در قالب ماده۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کمبود معلم از مشکلات اصلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است، اظهارداشت: سه هزار و ۸۲۶ نفر امسال از طریق آزمون استخدامی و یکهزار و ۶۰۴ نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نظام تعلیم و تربیت استان می‌شوند.

او ادامه داد: در ۲ سال اخیر با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شده و می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره اهمیت شبکه «شاد» در دوران کرونایی گفت: هم‌اینک اطلاعات ۸۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش آموزان استان وارد این شبکه شده است.

او بیان کرد: با وجود همه نگرانی‌ها در زمینه شیوع ویروس کرونا این اداره‌کل به منظور بهره‌گیری دانش آموزان سیستان و بلوچستان از محیط سالم و مناسب آموزشی، تدابیر لازم را با مدنظر قرار دادن تمام دستورالعمل‌های ابلاغی برای جلوگیری از انتقال بیماری اندیشیده است.

رخشانی ادامه داد: همچنین از آنجایی که ۷۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان یعنی افزون‌بر چهار هزار مدرسه در مناطق روستایی قرار دارند و از تعداد کم دانش آموز برخوردارند آموزش‌های حضوری مورد تاکید است.

او اظهارداشت: به منظور برخورداری از فضای آموزشی مناسب از اسفند سال گذشته در سه مرحله ۹ میلیارد تومان در حوزه سرانه بهداشتی مدارس استان واریز شده که سرانه هر دانش آموز ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با وجود افزایش سرانه بهداشتی نسبت به سایر استان‌های کشور همچنان نیازمند کمک خیران نیک اندیش هستیم.

او با اشاره به اهمیت پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته سیستان و بلوچستان افزود: ۱۳۲ میلیارد تومان معوقات یکهزار و ۹۹ فرهنگی بازنشسته استان هفته قبل به حساب آنان واریز شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار