زیاد النخاله: عبور هواپیما‌های اسرائیلی از فراز مکه مکرمه خفت بار است/ صلح با رژیم اشغالگر توهمی بیش نیست

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اینکه هواپیمای اسرائیلی از فراز مکه مکرمه و مدینه منوره عبور کند خفت بار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با المیادین تاکید کرد که مقاومت فلسطین در نوار غزه به صحنه ذلالت و خواری در کاخ سفید پاسخ داد.

زیاد النخاله گفت: خط مقاومت گزینه مردم فلسطین است و ما در جنگ دائمی با اشغالگران هستیم. مقاومت فلسطین ما را برای نبرد آتی و درگیری های روزانه با رژیم اشغالگر آماده کرده است. مقاومت همیشه در آمادگی کامل است و روحیه رزمندگان در سطح بالایی است؛ یگان های صنعتی و تسلیحاتی نیز چیزهای بسیاری آماده کرده اند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: اگر جنگی با اشغالگران رخ دهد مقاومت خط قرمز نخواهد داشت و تمام مناطق در تیررس موشک های مقاومت قرار خواهند گرفت. هیچ آتش بس الزام آوری در غزه برای مقاومت وجود ندارد و ما در جنگ و درگیری مستمر هستیم.

او گفت: به زودی متغیرهای مهمی در سرزمین های فلسطین به ویژه در کرانه باختری پس از اجماع گروه های مختلف رخ خواهد داد. ما به بیانیه اخیر گروه های فلسطینی که بر گزینه مقاومت فراگیر مردمی تاکید کرد، پایبندیم. چشم انداز روشنی پس از این توافق بوجود آمده و شاکله نظامی مقاومت در کرانه باختری موجود است.

النخاله در واکنش به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم جعلی صهیونیستی تصریح کرد: کشورهایی که در واشنگتن با رژیم صهیونیستی توافق کردند از ابتدا هم با ما نبودند.این کشورها تغییرات منطقه ای متوازنی ایجاد نخواهند کرد؛ آنها ما را تنها گذاشتند. مردم فلسطین از آغاز به تنهایی می جنگیدند؛ مثلا امارات سلاحی در اختیار مقاومت قرار نداده است که اکنون بخواهد با توافق تغییری ایجاد کند. تنها خسارت توافق بحرین و امارات با اسرائیل یک تاثیر روحی است نه بیشتر.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: طرح صلح عربی از بیانیه بالفور خطرناکتر است؛ زیرا در این طرح اسرائیل به رسمیت شناخته می شود که ما با آن موافق نیستیم. ما فلسطینی که در تاریخ بوده را می خواهیم؛ از بحر تا نهر، این حق ماست. 

او ادامه داد: اینکه هواپیمای اسرائیلی از فراز مکه مکرمه و مدینه منوره عبور کند اندوه آور و خفت بار است. عربستان یک جایگاه دینی دارد که اگر موضع آن در قبال اشغالگران از بین برود بسیار خطرناک خواهد بود. اگر موضع عربستان نبود بحرین توافقی امضا نمی کرد؛ امیدواریم این کشور توافقی با اسرائیل امضا نکند.

زیاد النخاله تاکید کرد: موضع ایران در مقابله با توافق ها با اسرائیل بسیار مهم و دارای وزن است. موضع ترکیه مهم است و منتظریم که کشورهای اسلامی از ملت فلسطین حمایت کنند. موضع مصر مرهون توافق کمپ دیوید است، ولی به حکم جغرافیا و روابط تاریخی در غزه یک نقش انسانی را ایفا می کند.

او در پایان بر ضرورت وحدت گروه های فلسطینی تاکید کرد و افزود: اگر ویروس کرونا نبود قطعا تمام مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگران به خیابان ها می آمدند. می خواهیم که ملت فلسطین و رهبران آن یک طرح واضح و واحد را به دور از توهم صلح دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار