آزادسازی بیش از ۷ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه ‌ها در خراسان جنوبی

۷ هزار و ۲۸۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه ‌های خراسان جنوبی در ۵ ماه گذشته با حکم قضایی آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت:  در ۵ ماه گذشته  ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی تصرف شده حریم رودخانه‌ های استان با همکاری افراد و بدون اخذ حکم قضایی رفع تصرف شده است.

او افزود: در این مدت ۶۴ مورد تصرفات غیرمجاز به حریم و بستر رودخانه‌ها شناسایی شده که برای تمامی متصرفان اخطاریه مبنی بر رفع تصرف صادر شده است.


بیشتر بخوانید


پورجعفر اظهار کرد: همچنین در این مدت هزار و ۱۹۸ مورد استعلام در خصوص تعیین حریم و بستر رودخانه ‌ها به ادارات دولتی و افراد حقیقی پاسخ داده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی jصریح کرد: در این مدت ۴ مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه ‌های استان نیز شناسایی شده اند.

او ادامه داد: شهروندان ضمن رعایت حریم و بستر رودخانه ها، قبل از هرگونه ساخت و ساز، احداث تأسیسات، برداشت شن و ماسه، خرید و فروش ملک در محدوده رودخانه‌های استان، حتما استعلاما های لازم را از شرکت آب منطقه‌ای استان و امورات تابعه در شهرستان‌ها اخذ کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار