زنگ ورزش مدارس تعطیل نمی‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: کلاس تربیت بدنی مدارس تحت هر شرایطی برگزار می‌شود.

مصطفی خلیلی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کلاس درس تربیت بدنی باید در تمامی مدارس اعم از دولتی و غیردولتی با توجه به شرایط در برنامه دروس، چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری برگزار شود.

او با بیان اینکه در مدارسی که جمعیت کمی دارند زنگ ورزش به صورت حضوری و گروه بندی شده برگزار می‌شود، اظهارداشت: در این کلاس از انجام ورزش‌هایی که دانش آموزان با یکدیگر برخورد دارند خودداری و حرکات ورزشی با رعایت فاصله حداقل دو تا سه متر انجام می‌شود.

خلیلی اظهار کرد: کتاب راهنمای مربیان تربیت بدنی با ۱۷۰ محتوای درسی در طول دو ماه گذشته تدوین شده است و به زودی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

۳۵ درصد دانش آموزان استان چاق هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد افزود: امسال برای اولین بار طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج زندگی فعال و سالم اجرا می شود، به همین منظور ترازو و قد سنج در کنار تجهیزات ورزشی به مدارس ارسال شده است.

او با بیان اینکه از نظر چاقی جزء پنج استان اول کشور هستیم، ادامه داد: حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز یزدی در قالب اجرای طرح کنترل وزن و چاقی غربالگری می شوند.

مصطفی خلیلی تصریح کرد: بر اساس آمار مرکز دیابت استان، در دوران قبل از کرونا ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان هفت تا ۱۸ سال  و  ۶۰ درصد شهروندان یزدی چاق هستند که این آمار نگران کننده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را کاهش سه درصد از چاقی دانش آموزان استان دانست و گفت: عدد کمی را در نظر گرفتیم تا اجرای آن دشوار نباشد چراکه سنگ بزرگ، نشانه نزدن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: برای اجرای صحیح این طرح نیازمند همکاری خانواده ها هستیم و که امیدواریم پس از پایان سال تحصیلی شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.