۸۹۲ طرح کشاورزی در خراسان شمالی معطل تامین منابع

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی در این استان گفت: از این محل در حال حاضر ۸۹۲ طرح کشاورزی معطل تامین منابع تسهیلات مشاغل پایدار روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبداله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : برای این تعداد از این طرح‌ها رقم ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که باید از سوی بانک‌ها پرداخت شود.

او  با بیان اینکه طرح مشاغل پایدار روستایی از سال ۹۶ آغاز شد، افزود: در مجموع در بخش کشاورزی چهار هزار و ۸۴۶ طرح به مبلغ ۴۳۱ میلیارد تومان در کارگروه مربوطه مصوب شد.


بیشتر بخوانید 


یوسفی ادامه داد:، اما سه هزار و ۹۵۴ طرح به مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

او گفت : سهم بخش کشاورزی در این استان از طرح مشاغل پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال ۴۵ درصد بوده، اما از آنجاییکه سایر بخش‌ها نتوانستند به خوبی آن را جذب کنند موفق به جذب ۷۴ درصد از کل تسهیلات این طرح در بخش کشاورزی شدیم.

او در پاسخ به این سوال که میزان انحراف در اجرای این طرح‌ها تا چه میزان بوده است؟ گفت: به طور حتم اگر نظارت وجود نداشته باشد احتمال بروز انحراف نیز وجود خواهد داشت، اما تلاش مدیران جهاد کشاورزی به گونه‌ای بوده که تسهیلات ارائه شده در محل مورد نظر هزینه شود.

او  افزود :  اما مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که در طرح یک مبلغ دیده شده، اما طولانی شدن زمان پرداخت تسهیلات سبب شده تا هزینه اجرای آن با توجه به افزایش قیمت‌ها بالا رود و شخص برای اعتبار مورد نیاز با مشکل مواجه شود.

 یوسفی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید مسائل بازار پس از اجرای طرح و ایجاد واحد تولیدی است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.