راه اندازی ۲۳ پایگاه‌ اجتماعی در محلات حاشیه ای

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: تعداد پایگاه‌های اجتماعی استان کرمانشاه در محلات حاشیه ای به ۲۳ پایگاه خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به ورود سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه احداث پایگاه‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌ای، گفت: درسال های گذشته تنها سه پایگاه اجتماعی در شهر کرمانشاه ایجاد شده بود که مجوز راه اندازی ۲۰ پایگاه دیگر را هم از سازمان تبلیغات گرفته ایم که با این احتساب تعداد پایگاه‌های اجتماعی استان به ۲۳ پایگاه خواهد رسید.

او اضافه کرد: پیش از این در کرمانشاه تنها سه پایگاه اجتماعی در محلات جعفرآباد، حکمت آباد و چمن داشتیم، اما هم اکنون ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در محلاتی مثل آقاجان، باغ ابریشم، صادقیه، آناهیتا، دولت‌آباد  را در برنامه داریم.

او با بیان اینکه این پایگاه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف آموزش، تبلیغ و بصیرت‌افزایی ورود خواهند کرد، ادامه داد: این پایگاه‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با مسائل و مشکلات محلات حاشیه‌ای داشته و در جهت حل معضلات فرهنگی این محلات تلاش می‌کنند.

او با اشاره به استقرار پایگاه‌های اجتماعی در مساجد، گفت: این پایگاه‌ها تلاش خواهند کرد تا مساجد را به کارکرد‌های اولیه خود که حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بوده، برگردانند.

وی سپس با بیان اینکه حل مشکلات محلات حاشیه‌ای نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها دارد، گفت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی این محلات حاشیه‌ای را حل کنیم، همه نهاد‌ها از ارشاد و اوقاف گرفته تا سازمان فرهنگی شهرداری و ... باید به میدان بیایند.

احمدی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم با همراهی دستگاه‌های ذیربط نقشه راهی برای حل معضلات مناطق حاشیه‌ای تهیه شود که بر مبنای آن بتوان در جهت حل مشکلات به ویژه مشکلات فرهنگی و اجتماعی کار کرد.

احمدی با اشاره به آمار بالای حاشیه نشینی در شهر و استان، اظهار کرد: شهر کرمانشاه تنها شهری در کشور است که چهار طرف آن محلات حاشیه‌ای قرار دارد و بر اساس آمار‌ها حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین دارد که اگر آمار حاشیه‌نشین شهرستان‌ها را هم به این آمار اضافه کنیم، باید اعتراف کرد آمار حاشیه‌نشینی در کرمانشاه بسیار بالا است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار