افتتاح ۱۳ خانه هلال روستایی لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۳ خانه هلال روستا‌های استان امروز پنجشنبه همزمان با برخی مناطق کشور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث روستایی با همکاری خیران راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه راه اندازی ۵۵ خانه هلال دیگر در دست اقدام است ادامه داد: در طرح خانه‌های هلال، آموزش‌های امدادی و افزایش آگاهی عمومی مردم برای مواجهه با حوادث دنبال می‌شود تا نقش و مسوولیت این نهاد در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای ایفا شود.

او اظهار داشت: جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی، فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیرو‌های محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد.

رضایی افزود: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی جمعیت هلال احمر کشور است که انتظار داریم با راه اندازی این مراکز افزایش تاب آوری جوامع محلی و گسترش مسوولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سلسله برنامه‌ها و افتتاحیه‌های امیدبخش پنجشبه ها، در این هفته و از طریق ارتباط از راه دور بیش از یکهزار و ۴۰۰ خانه هلال و همچنین طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و طرح ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر را به صورت رسمی افتتاح کرد.

با افتتاح این تعداد، مجموع خانه‌های هلال در سطح کشور به پنج هزار مورد رسید و در افق بلندمدت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نیز بیش از ۳۷ هزار خانه هلال نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.