برخورد جدی با مراکزی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: تشدید نظارت‌ها و برخورد با نهادها، دستگاه‌ها و اصنافی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قدرت الله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: با توجه به پایداری وضعیت قرمز کرونا در بهبهان و جهت حفاظت و صیانت از سلامت مردم اقدام‌های بازدارنده‌ای را در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان انجام خواهیم داد.

او بیان داشت: تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا کنون قریب به ۳ هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۴۵۰ نفر بهبود یافته و ۱۱۱ نفر نیز تا کنون جان خود را از دست داده اند.

شاکری نژاد تصریح کرد: تعداد آمار بیماران بستری در بیمارستان شهیدزاده در حال حاضر ۴۸ بیمار است که ۶ نفر از آن‌ها وضعیت مناسبی نداشته و ۳ نفر از این بیماران با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات دارند و در حال حاضر روزانه شاهد بستری بیماران جدید در بیمارستان هستیم و این نشان دهنده پیک جدید بیماری در شهرستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان  ادامه داد: وخامت حال بیماران جدید بستری نشان دهنده این است که ویروس نه تنها ضعیف نشده، بلکه با قدرت بسیار بیشتری در حال فعالیت است و با توجه به برگزاری آزمون ها، کنکور، تجمعات و بازگشایی مدارس که در سطح کشور و شهرستان طی هفته‌های قبل داشتیم، پیش بینی افزایش آمار مبتلایان و پیک جدید بیماری کرونا را کرده بودیم.

این مقام مسئول گفت: کادر بهداشت و درمان طی ماه‌های اخیر و در مبارزه با کرونا بسیار خسته شده و انرژی پرسنل تحلیل یافته است و کنترل بیماری کرونا ارتباط مستقیم با رفتار فردی و اجتماعی شهروندان دارد و در صورتی که مردم در رفتار‌های فردی و همچنین رفتار‌های اجتماعی در بازار و محل کار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زنجیره انتقال ویروس شکسته، بیماری قابل کنترل شده و آمار مبتلایان کاهش خواهد یافت و موجب کاهش فشار بر کادر بهداست و درمان خواهد شد.

او اظها داشت: به ادارات، سازمان ها، بازار، مراکز تجاری هشدار می‌دهیم که برای جلوگیری از تعطیلی و پلمب شدن این اماکن حتما بهداشت را رعایت کنند و طی هفته‌های اخیر مکررا بصورت شفاهی و مکتوب به بانک‌ها و اداراتی که نکات بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شد و یا ضعیف بوده تذکر و اخطار داده شده است.

شاکر نژاد افزود: با هماهنگی بعمل آمده با فرماندار و دادستان محترم شهرستان از روز شنبه هفته آینده ضمن تشدید بازرسی‌ها بر ادارات، بانک ها، مراکز تجاری و پاساژها، بازار و مراکز خدمات دولت الکترونیک، در صورتی که رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هریک از این اماکن انجام نشود، آن مرکز پلمب خواهند شد و در حال حاضر برخی بانک‌ها قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و روز شنبه اقدام به پلمب برخی بانک‌ها در بهبهان خواهیم کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان داشت: تجربه نشان داده هرگاه نکات بهداشتی جدی گرفته شده ما شاهد فروکش کردن بیماری و کاهش آمار مبتلایان بوده ایم و هر وقت رعایت نکات بهداشتی ضعیف بوده، بیماری شدت گرفته و با افزایش امار مبتلایان مواجه شده ایم و شهروندان نیز می‌بایست در مراجعه به اماکن عمومی جهت حفظ جان خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری  فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ سازمان‌ها نیز اجازه خدمات دهی به مراجعه کنندگانی که نکات بهداشتی رعایت نمی‌کنند را ندارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.