لیگ فوتبال آلمان/ بایرن مونیخ - شالکه؛ افتتاحیه جذاب بوندسلیگا

فصل ۲۱-۲۰۲۰ فوتبال باشگاه‌های آلمان (بوندسلیگا) امشب با انجام یک مسابقه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید مسابقات فوتبال باشگاه‌های آلمان (بوندسلیگا) از امشب آغاز می‌شود. آلمان در کنار انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه یکی از ۵ لیگ قدرتمند اروپا را در اختیار دارد. بوندسلیگا سال ۱۹۶۳ یعنی ۵۷ سال پیش تاسیس شد. قبل از آن تعیین قهرمان فوتبال باشگاه‌های آلمان با مصاف قهرمانان ۵ لیگ منطقه‌ای امکان پذیر بود.

یکی از نکات قابل توجه این است که تیم فوتبال بایرن مونیخ در اولین فصل بوندسلیگا بین تیم‌های دسته اول قرار نداشت. ایجاد یک لیگ حرفه‌ای در آلمان نسبت به کشور‌هایی مثل اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بسیار با تاخیر اتفاق افتاد و احتمالا یکی از دلایل موفقیت کم باشگاه‌های آلمانی در رقابت‌های اروپایی تا پیش از سال ۱۹۶۳ به همین موضوع برگردد.

اولین دیدار تاریخ بوندسیگا روز ۲۴ ماه اوت ۱۹۶۳ برگزار شد. ۵۸ ثانیه پس از شروع مسابقه، تیمو کنتسکا بازیکن دورتموند اولین گل تاریخ بازی‌های لیگ فوتبال آلمان را به ثمر رساند و کلن در پایان فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد.

فصل گذشته فوتبال باشگاه‌های آلمان با قهرمانی بایرن مونیخ به پایان رسید. باواریایی‌ها با اقتدار برای هشتمین بار متوالی عنوان قهرمانی را کسب کردند.


بیشتر بخوانید


بایرن مونیخ - شالکه (ساعت ۲۳:۰۰)

فصل ۲۱-۲۰۲۰ بوندسلیگا از امشب با دیدار بایرن مونیخ و شالکه آغاز می‌شود و مونیخی‌ها به عنوان قهرمان سال گذشته، بازی افتتاحیه را انجام می‌دهند. این مسابقه در ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ برگزار خواهد شد. با اینکه پیش از این اعلام شده بود مسابقات این فصل بوندسلیگا با حضور تعداد محدودی از تماشاگران برگزار می‌شود، اما با اعلام باشگاه بایرن مونیخ دیدار با شالکه بدون تماشاگر خواهد بود.

شاگردان فلیک (سرمربی بایرن مونیخ) فصل گذشته علاوه بر فتح بوندسلیگا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی هم شدند و ۳ گانه معروف اروپایی را کسب کردند. قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان به این معنا است که آن‌ها تعطیلات پیش فصل کمتری نسبت به سایرین داشته اند و این تیم هنوز دیدار دوستانه پیش فصل و بازی‌های دور اول جام حذفی را انجام نداده است.

با توجه به موردی که گفته شد احتمالا لروی سانه که استراحت بیشتری نسبت به سایرین داشته از ابتدا در ترکیب بایرن مونیخ به میدان خواهد رفت. این بازیکن ۲۴ ساله باید مقابل تیم سابق خود بازی کند. همچنین به دلیل مصدومیت ژروم بوآتنگ، انتظار می‌رود، فلیک به نیکولاس زوله در پست دفاع میانی بازی دهد.

در طرف مقابل، شالکه که فصل گذشته با خطر سقوط به دسته پایین‌تر رو به رو بود، می‌خواهد با شرایط بهتری فصل جدید بوندسلیگا را آغاز کند. آبی پوشان هم مانند بایرن مونیخ هنوز بازی اول خود را در جام حذفی انجام نداده اند. پس از انتقال الکساندر نوبل به بایرن مونیخ، رالف فاهرمن دوباره دروازه بان اول شالکه در این فصل خواهد بود.

شالکه در فصل نقل و انتقالات ایبیشویچ را جذب کرد تا وضعیت خط حمله را سر و سامان دهد. سباستین رودی هم پس از حضور قرضی در هوفنهایم به شالکه بازگشت تا فصل جدید را در این تیم سپری کند و قرار است دفاع راست شالکه باشد.

آمار و ارقام

لواندوفسکی ۴ گل از ۳۴ گل فصل گذشته خود را به شالکه زد، ضمن اینکه او در مسابقه برگشت برابر حریف هت‌تریک کرد.

شالکه یکی از رقیبان مورد علاقه لواندوفسکی به حساب می‌آید و مهاجم لهستانی بایرن مونیخ تاکنون در ۱۹ بازی ۱۹ گل به حریف زده است.

سوات سردار با ۷ گل بهترین گلزن شالکه در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود.

این ۲ تیم تاکنون ۱۰۰ بار به مصاف هم رفته اند که سهم بایرن مونیخ ۵۴ پیروزی بوده است. شالکه هم موفق شده ۱۸ برد کسب کند.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: نویر، پاوارد، زوله، آلابا، دیویس، کیمیچ، گورتسگا، گنابری، مولر، سانه و لواندوفسکی

ترکیب احتمالی شالکه: فاهرمن، رودی، کاباک، استامبولی، اوزیپکا، سردار، بن طالب، بوزدوگان، امین هریت، مارک هوت و پاسینسیا

برنامه سایر مسابقات هفته اول بوندسلیگا:

  • آینتراخت فرانکفورت - آرمینیا بیله فلد (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • وردربرمن - هرتابرلین (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • کلن - هوفنهایم (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • اشتوتگارت - فرایبورگ (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • یونیون برلین - آگسبورگ (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • دورتموند - گلادباخ (شنبه ساعت ۲۱:۰۰)
  • لایپزیگ - ماینتس (یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰)
  • وولفسبورگ - بایرلورکوزن (یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.