افزایش دما در خراسان جنوبی

فردا و روز یکشنبه به طور میانگین دمای هوا در استان ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و هوا گرم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، لطفی کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس داده‌ها و الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز و امشب با توجه به اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور، افزایش سرعت وزش باد و در مرز شرقی، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه فردا شرایط جوی در غالب نقاط استان پایدار و آرام خواهد بود، افزود:‌ از روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ضمن افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط مثل مرز شرقی وزش باد شدید در منطقه همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


لطفی با بیان اینکه امروز شرایط دمایی مطلوبی بر استان حاکم است، عنوان کرد:‌ روز‌های شنبه و یکشنه هفته پیش رو روند تغییرات دمایی افزایشی است و به طور میانگین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش دما در منطقه رخ خواهد داد.

در شبانه روز گذشته قاین با حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۱۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود امروز با افزایش یک درجه‌ای دمای هوا، حداکثر دمای بیرجند به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.