رئیس اداره معادن سازمان صمت قم خبر داد؛

اجرای طرح جامع دریاچه نمک قم

رئیس اداره معادن سازمان صمت قم از اجرای طرح جامع دریاچه نمک در قالب موضوعات گردشگری، شیلات و جاده دسترسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدتقی کاظم زاده،رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  با بیان این که طرح جامعی در زمینه دریاچه نمک از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است، اظهار کرد: گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری و جاده دسترسی قم به دریاچه نمک به عنوان مباحثی است که در طرح جامع دریاچه نمک با محوریت مدیریت سازمان برنامه‌ریزی در حال انجام است.

او ابراز امیدواری کرد: علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی معدنی سایر ظرفیت‌های دریاچه نمک باید شناسایی شود و یک طرح جامع سرمایه‌گذاری در این بحث داشته باشیم.

رئیس اداره معادن سازمان صمت قم با بیان این که مواد معدنی بنتونیت، زئولیت و خاک‌های معدنی به عنوان مواد معدنی نوین نقش به سزایی در بسیاری از صنایع کشور ایفا می‌کند، گفت: زئولیت ماده معدنی خاص در صنعت کشاورزی، دارویی، بهداشتی و بسیاری از صنایعی است که اکنون استفاده می‌شود.

 کاظم زاده عنوان کرد: کائولن و فلدسپات نیز در استان وجود دارد که به عنوان مواد اولیه کارخانجات چینی، سرامیک و کاشی کاربرد دارد.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان این که باریت نیز در استان تولید می‌شود، گفت: این ماده در صنعت حفاری نفت استفاده می‌شود و کاربرد‌های دیگری در صنایع آرایشی و بهداشتی دارند.

کاظم زاده با اشاره به ظرفیت سنگ‌های قیمتی در استان و سرمایه‌گذاری روی آن گفت: ذخایر خوبی در این زمینه وجود دارد و در یک یا دو سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفت.

او افزود:سرب، روی، آهن و طلا به عنوان ظرفیت‌های معدنی و اکتشافی استان  محسوب می‌شوند.

منبع :فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.