امام جمعه بوشهر:

سوء مدیریت و نبود نظارت کارآمد باعث گرانی شده است

امام جمعه بوشهر گفت: بی برنامگی و بی تدبیری راهبردی اقتصادی، سوء مدیریت و نبود نظارت کارآمد موجب روند رو به رشد گرانی و تورم شده است.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود بیان کرد: سران جهان استکبار با تمام توان هم اینک به جهان اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فشار‌های گوناگون و همه‌جانبه تحمیل می‌کنند و به دنبال شکست و براندازی نظام مقدس اسلامی ایران و تسلیم جهان اسلام هستند، ولی ایران انقلابی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، و صبر و مقاومت مردم تمامی آن سختی‌ها و فشار‌های بی‌سابقه جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل خنثی کرده است و به زودی در پرتو این صبر و استقامت، پیروزی نهایی به دست خواهد آمد.

دفاع مقدس کلاس درسی برای مسئولان

او با گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور هشت‌سال ایمان و مقاومت و ولایت مداری و مجاهدت است، عنوان کرد: بی تردید یاد و خاطره شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان عزیز هیچگاه فراموش نخواهد شد. دفاع مقدس هشت ساله کلاس درسی برای تمامی مسئولان نظام مقدس اسلامی است که باید با تمام وجود در خدمت اسلام، ایران و مردم باشند و حضور در مسند قدرت را فرصتی برای خدمت بدانند و به خدمات صادقانه بپردازند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن عادی سازی روابط برخی از کشور‌های عربی مانند بحرین و امارات با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: عواقب این خیانت را به عهده سران وابسته و بیگانه پرست آن کشور‌ها می‌دانیم. مردم مسلمان جهان اسلام حساب خیانت سران کشور‌ها را از مردمشان جدا می‌دانند و به زودی آن سران خیانتکار سزای این خیانت و سفاهت سیاسی خود را خواهند دید.

گرانی‌های بی رویه معیشت مردم  را بسیار سخت کرده است

صفایی بوشهری به گرانی‌ها نیز اشاره و بیان کرد: گرانی‌های بی رویه به ویژه در ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی معیشت مردم را بسیار سخت کرده است. بی برنامگی و بی تدبیری راهبردی اقتصادی، سوء مدیریت و عدم نظارت کارآمد موجب روند رو به رشد گرانی و تورم شده است.

او، از مسئولان ارشد دولت و تیم اقتصادی آن که مسئولیت مستقیم این امور به عهده دارد، خواست برای حل این موضوع، تحول در نوع نگرش و تلاش جهادی مدیریتی و نظارت مؤثر و لازم اعمال کنند و طرح اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را هر چه سریع‌تر به اجرا در آورند.

تجهیز بیمارستان‌ها تسریع شود

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند و ماندگار کارکنان بخش درمان بیمارستان‌های استان بوشهر در مدیریت و درمان بیماران ویروس کرونا، توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان را در شرایط کنونی ضرورت خواند و از وزارت بهداشت و درمان، وزارت دفاع، بیمارستان‌های نظامی و سازمان تامین اجتماعی تقاضا کرد هر چه سریع‌تر به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان بپردازند تا مشکلات درمانی در شرایط  پیش رو اتفاق نیفتد و کارکنان بهداشت و درمان بتوانند به خوبی به مردم خدمت کنند.

ضرورت تکمیل سریع‌تر طرح‌های نیمه‌تمام

صفایی بوشهری همچنین از مسئولان  استانی خواست به طرح‌های با اولویت خاص مانند راه آهن توجه ویژه کنند و با تلاشی وافر بودجه آن را تأمین و در اجرایی شدن و بهره برداری از آن در حداقل زمان، جهادی تلاش کنند، طرح‌های نیمه تمام را هر چه زودتر به پایان برسانند و زمینه پیشرفت استان و اشتغال جوانان را فراهم آورند.

او، از همه نهاد‌های خدمات مردمی مانند کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی و همه خیریه‌ها و خیران هم دعوت کرد به تامین نیاز وسایل آموزشی به ویژه دستگاه‌های مورد نیاز برای استفاده از فضای مجازی آموزشی و بسته‌های نوشت افزار و لباس، و کیف و کفش دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.