پیشتازی یزدی ها در قطع زنجیر وابستگی به بیگانگان

استاندار یزد گفت: استان یزد یکی از استان های پیش رو در قطع بسیاری از وابستگی‌ها به خارج از مرز‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته این نمایشگاه را ظرفیتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: واحد‌های تولیدی که پیش از این قطعات مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کردند می‌توانند همان قطعات را با کیفتی حداقل مشابه، اما ارزانتر از شرکت‌های مستقر در نمایشگاه تهیه کنند.

او نهضت ساخت داخل را حرکتی درست و سازنده یاد کرد و اظهارداشت: این نمایشگاه همچنین فرصتی است برای تبادل تجربیات و تامین نیاز داخلی به ویژه در این زمان که تحریم‌ها دست شرکت‌های تولیدی را برای تامین از خارج از کشور بسته است.

طالبی افزود: رویکردی که با توجه به تحریم‌ها ایفا کردیم این بوده است که از دانش، تکنولوژی بومی و توان داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم، از این رو موفق شدیم بسیاری از شرکت‌های داخلی را برای تهیه قطعات مورد نیازشان به سوی تولیدکنندگان داخلی سوق بدهیم.

استاندار یزد بهره گیری از توان علمی نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های توانمند دیگر را از مهمترین دستاورد‌های نهضت ساخت داخل دانست و تاکید کرد: تداوم ارتباط تولید کنندگان قطعات و مصرف کنندگان می‌تواند به قطع بسیاری از وابستگی‌ها به خارج از مرز‌ها کمک کند و استان یزد در این زمینه پیشرو است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار