سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ شهریورماه

بازار سرمایه در اولین روزکاری هفته با اُفت شاخص کل همراه بود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه ۲۹ شهریور شاخص کل بورس در شروع معاملات با اُفت ۱۲ هزار واحدی همراه بود.

 جدول عرضه و تقاضا بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ شهریورماه

جدول عرضه و تقاضا فرابورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۹ شهریورماه

در جریان معاملات متعادل و منفی گروه بانکی شاهد قرار گرفتن نماد وبصادر در سقف قیمت روزانه هستیم. وتجارت در حوالی صفر تابلو با نوسانات مثبت دنبال می‌شود. وبملت افت بیش از ۳ درصدی قیمت را تجربه می‌کند.

در گروه خودرویی شاهد معاملاتی متعادل و منفی هستیم.خساپا با گذر از حجم بیش از ۱۷۳ میلیون سهم در کف قیمت روزانه صف فروش دارد. خودرو در قیمت ۳۳۴ تومان صف فروش ۱۷۰ میلیون سهمی تشکیل داد.

در گروه فرآورده‌های نفتی نماد ونفت در محدوده صفر تابلو قرار گرفت. شرانل در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است. شسپا و شبهرن با افت تقاضا مواجهند.

در گروه فلزات اساسی شاهد افت تقاضا در اکثریت نماد‌ها هستیم.فملی در قیمت ۳۶۰۰ تومان افت ۲ درصد دارد.فاسمین در محدوده منفی ۴ درصد قرار دارد.فخوز افت نزدیک به ۵ درصد را تجربه می‌کند.ذوب نیز در کف قیمت روزانه ۶۶۷ تومان با صف فروش مواجه است.

در گروه معدنی‌ها صف خرید نماد کگل عرضه شد، اما مجددا شاهد افزایش تقاضا و شکل گیری صف خرید بروی این نماد هستیم.کچاد در قیمت ۲۱۴۵ تومان قرار دارد و پیشروی بیش از ۳ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

افت ۱۶ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۸ واحد قرار گرفته است.

فملی،وبملت و وپارس بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های کگل، کچاد و وبصادر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در معدنی ها شاهد رشد قیمت در نماد ومعادن هستیم. سهم رشد ۴ درصد در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۶ هزار و ۷۸۳ واحدی (۰.۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۸۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۳۳۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های وبملت,فملی و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش #وملی، #ثشاهد و #وشهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی حدود ۴۲۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید زاگرس، پترول و ثامید در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان (۷۱ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۷۰ میلیارد تومان (۴۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۲ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۹ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۳۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "خودرو و ساخت قطعات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۶۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش" با تقاضای خرید ۴۲۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۱ درصد از ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

دو لیدر خودرویی هم متعادل شدند. شاهد جمع شدن صفوف فروش نماد‌های خودرو و خساپا هستیم

صبا بازگشایی می شود

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: نماد صبا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مذکور در سامانه معاملاتی، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، امروز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ آماده انجام معامله است.

در بین ۱۰ نمادی که فعلا بیشترین ارزش معاملات را داشتند ۴ نماد وبملت خودرو، وپارس و خساپا در محدوده صف فروش معاملات خود را پشت سر گذاشتند.

شاخص بورس مثبت شد

شاخص کل بورس در ساعت ۱۰:۴۵ با رشد ۵ هزار و ۷۰۰ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحدی شد.

وبصادر پس از جا به جایی یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون سهم مجددا به صف خرید نشست.

رمپنا با افت ۴ درصد و با قیمت ۳۱۰۰ تومان بازگشایی شد.

توقف نماد‌های معاملاتی (فاذر)، (قصفها)، (پاکشو)، (ونیرو)، (غشان)

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:به اطلاع می‌رساند، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع آذرآب (فاذر)، قند اصفهان (قصفها)، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو)، سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف خواهند شد.

نماد معاملاتی پالایشی ها بازگشایی می شوند

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد:نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تبریز (شبریز) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه "الف" بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله هستند.

شپنا با اُفت ۶- درصدی، شبندر با اُفت ۱- درصدی، شتران با اُفت ۱۲- درصدی و شبریز با اُفت ۵- درصدی بازگشایی شدند.

افت ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با اُفت ۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحدی شد.

نماد‌های شتران، فولاد، فارس، شپنا و کگل تاثیر گذارترین نماد‌ها در شاخص کل بورس بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار