استاندار خراسان جنوبی؛

ایده‌های دارای توجیه اقتصادی حمایت می‌شوند

معتمدیان گفت: آمادگی لازم برای حمایت از طرح و ایده ‌های دارای توجیه اقتصادی و با قابلیت عملیاتی شدن را از جمله در حوزه گردشگری داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل بستر‌های مناسبی که در استان داریم، گردشگری یکی از پیشران ‌های توسعه‌ای به شمار می‌رود.

او از خراسان جنوبی به عنوان استانی با ظرفیت‌ های گردشگری فراوان یاد کرد و افزود: وجود بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی، هزار و ۸۰۰ اثر ملی در حوزه میراث فرهنگی و چهار اثر جهانی به ثبت رسیده، از مهم‌ترین ظرفیت‌ های استان برای جذب گردشگر است.

معتمدیان بیان کرد: فرهنگی بودن استان و نیروی انسانی مستعد هم از پتانسیل ‌های منحصر به فردی است که می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت ما معرفی این جاذبه ‌ها است اظهار کرد: از رویکرد‌ های ما در ۲ سال گذشته، معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها است.

معتمدیان اظهار داشت: رسانه‌ها و مطبوعات استان نیز در این زمینه، همراهی خوبی داشته ‌اند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در بحث استفاده از ظرفیت‌ های گردشگری باید سیاست‌های کلان نظام، فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سیاست‌ های چشم‌انداز کشور و حوزه گردشگری مدنظر باشد.

او با اشاره به موقعیت و شرایط خاص استان، گردشگری را مسیری برای درآمدزایی و اشتغال مردم عنوان کرد و تصریح کرد: ما باید با برنامه ‌ریزی درست و استفاده از همه فرصت ‌ها، موانع و مشکلات موجود در این راه حذف کنیم.

معتمدیان ادامه داد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید کمک کنند تا تعاملات منطقه‌ای را گسترش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی به راهکار‌های تبیین شده برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌ های گردشگری پرداخت و گفت: اصلی‌ترین کار، تدوین سند جامع گردشگری است که در شورای پژوهشی استان به تصویب رسیده است.

او اظهار کرد: در این سند، نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حوزه گردشگری تعیین شده و تکلیف همه دستگاه‌ ها نیز در این زمینه روشن می‌شود.

انتهای پیام/ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.