دیدار با پمپئو و گفتگو با ترامپ در دستور کار نخست‌وزیر جدید ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن قرار است ماه آینده در پایتخت این کشور با وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا قرار است به زودی برای ملاقات با نخست وزیر جدید ژاپن راهی این کشور شود.

مایک پمپئو قرار است ماه آینده طی سفری به ژاپن با یوشیهیده سوگا دیدار و گفتگو کند. بنا به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا در این سفر علاوه بر سوگا با همتای ژاپنی، استرالیایی و هندی خود در توکیو دیدار خواهد کرد. محور گفتگو‌های دو طرف مسئله شیوع کرونا و مسائل منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام از محور‌های گفت و گوی دو طرف خواهد بود.

همچنین رسانه‌های ژاپنی روز گذشته اعلام کردند نخست وزیر جدید ژاپن قرار است روز یکشنبه طی تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا به بحث و گفتگو بپردازد.

یوشیهیده سوگا، رئیس حزب لیبرال دموکرات حاکم (LDP) به طور رسمی روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر ژاپن تایید شد. رئیس جدید حزب لیبرال دموکرات حاکم ژاپن روز چهارشنبه پس از کسب ۳۱۴ رای مثبت نمایندگان پارلمان، به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب شد.

شینزو آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است و طولانی‌ترین دوره نخست وزیری در ژاپن را داشت، چندی پیش به دلیل مشکلات جسمی از سمت خود کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار