هشدار به مقامات بهداشتی آمریکا به علت مخالفت با ترامپ

یکی از مقامات ارشد وابسته به ترامپ در وزارت بهداشت آمریکا به مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی این کشور به دلیل مخالفت با رئیس‌جمهور آمریکا هشدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، یک مقام ارشد وابسته به ترامپ در وزارت بهداشت آمریکا به مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (سی دی سی) را به دلیل مخالفت با ترامپ هشدار داد.

پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان از افشای ایمیل‌های تهدید آمیز مایکل کاپوتو یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت آمریکا به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا خبر داد.

این ایمیل‌ها نشان می‌دهد چگونه مایکل کاپوتو با طرح یک سوال، مقامات سی دی سی را موظف به پاسخگویی به دلیل مخالفت با دونالد ترامپ می‌کند. او در یکی از ایمیل‌هایش خطاب به سخنگوی سی دی سی به دلیل مصاحبه با سی ان ان درباره تغییر اسناد این مرکز به خواست ترامپ و نیز اظهارات او مبنی بر توزیع واکسن تا برگزاری انتخابات، چنین نوشت: «با چه تصوری، خیال کردید وظیفه دارید اعلامیه خدمات عمومی دولت را در اختیار سی ان ان قرار دهید؟»

این ایمیل ها بخشی از الگویی است که نگرش خصمانه کاپوتو نسبت به مقامات سی دی سی را نشان می‌دهد. اوایل این هفته، کاپوتو اعلام کرد پس از عذرخواهی به دلیل اظهارات توطئه آمیز علیه دانشمندان  سی دی سی، با ادعای «مقابله یکپارچه در برابر ویروس کرونا» و متهم کردن مقامات آن به فتنه، از کار خود مرخصی دو ماهه خواهد گرفت.

منتقدان او را به سیاسی کردن  سی دی سی و  پاسخ وزارت بهداشت این کشور به بیماری همه‌گیر کرونا متهم کرده‌اند.

گفته می‌شود ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به دنبال انتشار خبری مبنی بر فشار ترامپ و متحدانش به مقامات سی دی سی برای تغییر واقعیت‌های کرونا و گزارش‌های علمی آن از شبکه سی ان ان بوده است.


بیشتر بخوانید


سی ان ان هفته گذشته گزارش داد که کاپوتو و تیمش خواستار دیدن گزارش‌های علمی هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا قبل از انتشار بودند، برخی از مقامات وزارت بهداشت این کشور  برای تغییر زبان گزارش‌ها فشار می‌آورند تا مانع تضعیف پیام سیاسی ترامپ شوند و حالا در پاسخ به این ادعا، کاپوتو با اتهامات توطئه آمیز سی دی سی را مورد انتقاد قرار داد.

از سوی دیگر لیلی آدامز، سخنگو و مشاور کمیته ملی دموکرات‌ها، دولت را به تلاش هماهنگ برای بیرون راندن کارشناسان با هزینه عمومی در پاسخ به ایمیل‌ها متهم کرد.

آدامز گفت: هر روز كه می‌گذرد، مشخص می‌شود كه ترامپ و دولتش چقدر برای دروغ گفتن به مردم آمریكا تلاش می‌کنند و متخصصانی را كه قصد هشدار به كشور در مورد شدت ویروس کرونا را داشته و دارند، خسته کرده و می‌ترسانند. در هر سطح، دولت ترامپ ملاحظات سیاسی شخص رئیس جمهور را پیش از زندگی هزاران آمریکایی قرار داد.

تایمز همچنین دو مورد دیگر از برخورد کاپوتو با کارمندان سی دی سی را بیان کرد. در یکی از ایمیل‌ها  کاپوتو اظهار کرد: «من باید بدانم چه کسی این کار را انجام داده است.»

او در ادامه می‌نویسد: «من ۲۰ ساعت است که پاسخی به ایمیل خود دریافت نکرده‌ام. این غیرقابل قبول است. من برای مدیریت صحیح ارتباطات دپارتمان به این اطلاعات نیاز دارم. در صورت سرپیچی از دستورات من باید پاسخگو باشید.»

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار