رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان قزوین از برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، کیوان حبیبی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان گفت: جشنواره تئاتر استانی نخستین مرحله جشنواره تئاتر فجر محسوب می‌شود که بعد از ماه صفر و در آخر آبان ماه در قزوین و سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه جشنواره تئاتر قزوین در ۲ مرحله برگزار خواهد شد، افزود: در مرحله نخست آثار ارسالی گروه‌های نمایشی استان قزوین به صورت ویدیویی توسط داوران بازبینی خواهد شد و در نهایت ۱۰ نمایش منتخب برای اجرای روی صحنه انتخاب می‌شوند و بعد از داوری نهایی به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور ۱۳ گروه نمایشی ثبت شده در استان قزوین، تصریح کرد: از این تعداد گروه‌های نمایشی هفت گروه در شهر قزوین و ۶ گروه در سایر شهرستان‌های استان قرار دارند که با توجه به هماهنگی صورت گرفته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول تمرین آثار نمایشی خود هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: این جشنواره به منظور روشن نگهداشتن چراغ تئاتر با هدف دستیابی به تئاتر خلاق، پویا و نیز ارتقای سطح کیفی و کمی و گسترش فرهنگ تئاتر براساس شیوه نامه مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولویت اصلی انجمن هنر‌های نمایشی قزوین، حفظ سلامت هنرمندان است و امیدواریم به زودی شرایط کرونا تغییر کند و روند فعالیت‌های هنری و نمایشی استان به چرخه قبلی بازگردد.

حبیبی با بیان اینکه موضوع نمایش‌های حاضر در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن‌ها است، اضافه کرد: این جشنواره مختص به آثار ایرانی است و موضوع‌های با محور‌های جهش تولید، همه گیری بیماری کرونا، مدافعان سلامت، فرهنگ و آداب و رسوم بومی استان در اولویت قرار دارند.

وی یاد آور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا اول آبان مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار