ترامپ: روابط خوب من با پوتین مانع جنگ شد

رئیس‌جمهور آمریکا روابط خوب خود با رئیس‌جمهور روسیه را مانعی بر سر آغاز جنگ عنوان کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا انتقاد از او به دلیل داشتن روابط حسنه با ولادیمیر پوتین را مایه تعجب دانست.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت مینه سوتا گفت: داشتن روابط، خوب است. شما مجبور نیستید به جنگ بروید. مجبور نیستیم سربازان بزرگ خود را از دست بدیم. ما مجبور به اینکار نخواهیم بود. اینکه من با پوتین خوب کنار می‌آیم، آیا این بد است؟

ترامپ همچنین با اشاره به ادعای کریستوفر وری، رئیس سابق اف بی آی در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ گفت: چرا تنها روسیه را مطرح می‌کنیم؟ چرا چین، ایران و کره شمالی را نمی‌گویم. آن‌ها به کس دیگری اشاره نمی‌کنند. روایت‌ها تنها مربوط به روسیه است.

ترامپ بار دیگر گفت: هیچ کس در زمینه تحریم سختگیرتر از من نسبت به روسیه نبوده است.

رویکرد دونالد ترامپ در مقابل رئیس جمهور روسیه و تعریف و تمجید‌های گاه و بیگاه او از پوتین در محافل سیاسی داخلی آمریکا انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. بایدن و دموکرات‌ها بار‌ها ترامپ را برای اقداماتش در قبال همتای روس خود مورد سرزنش قرار داده اند. اولین دیدار پوتین و ترامپ در هلسینکی فنلاند تا مدت‌ها سوژه انتقادات داخلی سیاسیون آمریکا بود.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرد دونالد ترامپ در مقابل اقدامات دولت روسیه سیاست سکوت را در پیش گرفته است. بایدن گفت ترامپ امیدوار است ولادیمیر پوتین بار دیگر نامزدی او در انتخابات را تقویت کرده و بر ناکامی‌های هولناک او در عبور کشور از بحران‌های متعدد سرپوش بگذارد. او نمی‌خواهد مردم آمریکا از گام‌های ولادیمیر پوتین در جهت انتخاب مجدد ترامپ و یا چرا پوتین مایل به مداخله است، آگاه شوند، زیرا سیاست خارجی ترامپ هدیه‌ای برای کرملین بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار