کاهش دمای هوا تا پایان هفته جاری در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا از اواخر وقت امروز تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل کاهش محسوس خواهد یافت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا بعدازظهر امروز شرایط جوی پایداری در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد بود و با توجه به قرارگیری زبانه کم فشار بر روی دریای خزر شاهد وزش باد جنوبی (گاهی تند) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود؛ بنابراین آسمان استان در طی این مدت صاف تا قسمتی ابری همراه با هوای نسبتاً گرم خواهد بود.

او افزود: از اواخر وقت امروز تا اواخر هفته جاری با نفوذ زبانه پرفشار که غالباً با جریانات مرطوب خزری همراه خواهد بود، جو استان اردبیل ناپایدار شده، از دمای هوا به صورت محسوس کاسته می‌شود و آسمان اکثر نواحی نیمه ابری تا ابری گاهی توام با مه خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به گذر امواج کم دامنة تراز میانی جو در طی این مدت در پاره‌ای از اوقات بارش باران نیز انتظار می‌رود.

محمدی تصریج کرد: عمده ناپایداری در نوار شرقی استان بویژه نواحی منتهی به استان گیلان پیش بینی می‌شود؛ لذا توصیه می‌شود با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق مذکور تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

او افزود: وزش باد خزری (گاهی تند) پدیده غالب دیگری خواهد بود که در مدت مذکور در غالب مناطق استان اردبیل رخ خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی ساعات عصر امروز و همچنین امشب در ارتفاعات و نواحی کوهپایه‌ای استان اردبیل رخداد رگبار باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار